3 008 läst · 33 svar
3k läst
33 svar
Det dyraste verktyget ni köpt
Sida 1 av 3
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 537 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 537 inlägg
Vad är det dyraste verktyget ni köpt? Behöver inte vara dyrast mätt i kronor utan kan vara dyrast i den verktygsklassen.
Exempel: Jag köpte en fuktmätare för 4 700 kr. Det var det i särklass dyraste verktyget jag köpt givet typen av verktyg, även om jag köpt åtskilliga verktyg som kostar mer.
Exempel: Jag köpte en fuktmätare för 4 700 kr. Det var det i särklass dyraste verktyget jag köpt givet typen av verktyg, även om jag köpt åtskilliga verktyg som kostar mer.
Produkter som diskuteras: "fuktmätare"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Skulle nog säga Festool Dominon.Düsseldorff skrev:
Mycket pengar men jag ler inombords när jag använder den.
Sen är väl den ensam i sin genre typ men...
Måste vara min tigersåg från Jula av märket Meec
Kostade runt tusenlappen och har använts till att såga av ett avloppsrör i gjutjärn (ett snitt)
Edit: jag tyckte den var totalt onödig, men exet tyckte inte "vi likaväl kan använda vinkelslipen"
Kostade runt tusenlappen och har använts till att såga av ett avloppsrör i gjutjärn (ett snitt)
Edit: jag tyckte den var totalt onödig, men exet tyckte inte "vi likaväl kan använda vinkelslipen"
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 537 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 537 inlägg
Förmodligen min Tormek T-8 Black. Absolut om man räknar in jiggar och annat jag lade till.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 537 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 537 inlägg
i absoluta tal är det väl nån av svetsarna (runt 10k per styck för dem)
Om man räknar till funktion är det nog en av mina invändiga mikrometrar, har ett par stycken och de kostade runt 3k stycket, de har ju bara en funktion och tar ett väldigt litet spann..
Om man räknar till funktion är det nog en av mina invändiga mikrometrar, har ett par stycken och de kostade runt 3k stycket, de har ju bara en funktion och tar ett väldigt litet spann..
”upplevt dyrast” var nog digitala multimetern för länge sedan. Var nog inte mer än 4-600 eller så men kändes som mycket när man gick i låg- eller mellanstadiet på 80-talet. Å andra sidan användes den senast för en dryg timme sedan så den är långt ifrån det sämsta köpet jag gjort.
Produkter som diskuteras: "multimetern"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer