Jag funderar på att köpa en stor matta liknande Kasthall Moss som känns alldeles för dyr.

Jag vet att Ikea, Mio och Asko säljer ryamattor, men de är alldeles för små, det jag är ute efter är något som är typ 2x3 meter (kanske större). Är det någon som har något tips?

Tips på andra snygga mattor i den storleken mottages också tacksamt!

Har du tittat där de säljer heltäckningsmattor? Där hr de ibland fina som man kan få med sydd kant i den storleken man vill ha

Kolla med http://www.ekdahls-mattor.se/, de är billiga, när jag köpte av Ekdahls så fick jag min matta till halva priset jämfört med priserna på butikerna på fina gatan! Då ingick även frakten...

Hej och tack för svaren!

2x3 m inser jag är alldeles för litet. Vi har två 3-sitssoffor stående mot varandra med ett soffbord mellan och under allt detta (eller delar av) vill vi ha en matta.

Länker var jättebra, där fanns ju en massa länkar till andra mattleverantörer som jag ska kolla upp!

Hemmakatten
Vilken prisklass har du tänkt dig,eller kan tänka dig att betala? 500kr/kvm eller 5000kr/kvm? En Kasthall kostar vär 2-3000?.

På Svenssonsi L ammhult kostar Kasthall Moss drygt 40000 kr/kvm, det är alldels för dyrt för oss eftersom jag tänker mig 8-9 kvm matta. 2000 kr/kvm känns mer ok.

Som sagt, skicka ett mail till Ekdahls, min matta fick jag för 3000 inklusive frakt, i butikerna (kollade med flera) kostade samma matta 6000. Hör om han har någon liknande matta som den du är intressrad av.

De billigare mattorna finns ju sällan i stora storlekar, men köp flera halvstora istället och lägg ihop flera. När det är ryamattor det gäller så syns knappt skarven. På detta sätt gör man ofta på möbelaffärer.

TACK för tipset! Det kändes som det var ett mattpris mer i min smak. Snubblade faktiskt över en ryamatta i helgen av märket Golvabia. Deras rya kostade drygt 500 kr/kvm och man kunde få den i vilket mått man ville. Man får ju i regel vad man betalar för och det var inte Kasthall-känsla på mattan, men det kan nog bli snyggt det med.

Hemmakatten
Jag skulle INTE köpa matta från möbelvärlden. Deras mattor är i syntetfibrer, polyamid. Golvabias mattor är med all säkerhet detsamma. Syntetfibrer är synnerligen obehagligt att sätta fossingarna i och dessutom omöjligt att dammsuga. Det drar åt sig ofantliga mängder damm och smuts, än mindre när det är långa fibrer. Det är sååå långt från Kasthall-kvalitet man kan komma

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.