Tycker rören sticker ut väldigt mycket vilket gör det jobbigare att få till med garderober och inredning.
Undrar om det är möjligt att "flytta in" dessa rör så de inte tar så väldigt mycket utrymme?
Jag är väldigt oerfaren med sånt här, men antar att det är en rörmokare man ska kontakta? Vad kan ett sånt här arbete kosta? Går det till och med att sätta in i väggen?
Ska ändå göra om väggen en del, så det är ingen fara om den tar lite skada som man får fixa. Förutsatt att det blir ett bra resultat.
Undrar om det är möjligt att "flytta in" dessa rör så de inte tar så väldigt mycket utrymme?
Jag är väldigt oerfaren med sånt här, men antar att det är en rörmokare man ska kontakta? Vad kan ett sånt här arbete kosta? Går det till och med att sätta in i väggen?
Ska ändå göra om väggen en del, så det är ingen fara om den tar lite skada som man får fixa. Förutsatt att det blir ett bra resultat.
Ja precis. Är medveten om att jag behöver ansöka om tillstånd från BRFenRoTe skrev:
Men innan jag startar det, tänkte jag kolla om det ens är rimligt
Om man inte fräser in det i väggen, går det att lägga rören så den bara ligger tex ovanpå golvlisten istället för att sticka ut dessa 5-6 cm från väggen?
Allt går om du betalar för det. Men ingrepp i värmesystem är generellt sett inte att rekommendera i onödan. Modifiera garderoben eller vad du nu ska ha istället så det passar.gurkmeja101 skrev:
Alla ser ungefär såhär ut. Denna är nog "värst" dock, och ligger 2 cm längre ut från väggen än resterande rör till andra radiatorerC cpalm skrev:
Liknande trådar
-
Hantverkare installerat diskmaskin och blandare, be rörmokare godkänna
Vatten & Avlopp -
Skjuta in ledning i isolerat rör...
El -
Hur montera kulventil med klämringkoppling utan att skjuta isär rören?
Vatten & Avlopp -
bara förskjuta stupröret mindre än vanliga böjar?
Tak & Vind -
Nödvändigt att skjuta in avloppsrörsdelarna helt i botten?
Vatten & Avlopp