Hej
Vad för frässtål behöver man för att göra en lockläkt med hattprofil?
https://www.traguiden.se/konstrukti...r/ytterpanelbrador/ytterpanelbrador/hattlakt/
Jag får virke billigt av min granne så jag vill helst undvika att köpa färdig läkt utan tänker att det kanske går att fräsa med en handöverfräs. Har ingen erfarenhet av att fräsa men gillar att prova nya saker och det är roligt att jobba med händerna.
https://www.traguiden.se/konstrukti...r/ytterpanelbrador/ytterpanelbrador/hattlakt/
Jag får virke billigt av min granne så jag vill helst undvika att köpa färdig läkt utan tänker att det kanske går att fräsa med en handöverfräs. Har ingen erfarenhet av att fräsa men gillar att prova nya saker och det är roligt att jobba med händerna.
Jag är ingen expert, men överhandsfräsen är ett favoritverktyg för mig. Du behöver nog lägga ner lite tid på en jig, men tror inte det behövs några specialstål för att få till det.
Bifogar en bild ur en bok (tysk bok så du får ursäkta svenskan) där bilden kanske kan hjälpa dig vidare med att fixa en jig
Bifogar en bild ur en bok (tysk bok så du får ursäkta svenskan) där bilden kanske kan hjälpa dig vidare med att fixa en jig
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hydeisch skrev:Hej
[länk]
Jag får virke billigt av min granne så jag vill helst undvika att köpa färdig läkt utan tänker att det kanske går att fräsa med en handöverfräs. Har ingen erfarenhet av att fräsa men gillar att prova nya saker och det är roligt att jobba med händerna.behöver
hej! Jag behöver fräsa fram hattläkt endast några få lpm. Hittade du någon bra metod med handöverfräsen? MvhHydeisch skrev:Hej
[länk]