7 792 039 läst · 38 153 svar
7792k läst
38,2k svar
Humorhörnan ...
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 641 inlägg
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 289 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 289 inlägg
Jag lägger den här länken här
https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_8601
Alla kan läsa den och SLUTA ANVÄNDA RETARDERADE DATUMFORMAT
Edit: Jag lägger den här bilden här också, så får vi in ett skämt i posten.
https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_8601
Alla kan läsa den och SLUTA ANVÄNDA RETARDERADE DATUMFORMAT
Edit: Jag lägger den här bilden här också, så får vi in ett skämt i posten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 289 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 289 inlägg
Har vi inte sett den xkcdn om standarder här tidigare? Ska jag leta upp den?
Det är ok att inte läsa ISO 8601, man kan leva ett fullgott liv utan den. Men man måste INTE ANVÄNDA RETARDERADE DATUMFORMAT FÖR DET.
Jag känner likadant för människor som använder MMDDYY som jag känner för dem som skickar ett mail med en docx-fil som innehåller text som lika gärna kunde stått direkt i mailet, typ "Glöm inte regnkläder och matsäck till utflykten imorgon. Vänliga hälsningar pedagogerna på flumskolan".
Det är ok att inte läsa ISO 8601, man kan leva ett fullgott liv utan den. Men man måste INTE ANVÄNDA RETARDERADE DATUMFORMAT FÖR DET.
Jag känner likadant för människor som använder MMDDYY som jag känner för dem som skickar ett mail med en docx-fil som innehåller text som lika gärna kunde stått direkt i mailet, typ "Glöm inte regnkläder och matsäck till utflykten imorgon. Vänliga hälsningar pedagogerna på flumskolan".
Skogsägare
· 18 641 inlägg
Skogsägare
· 18 641 inlägg
Skogsägare
· 18 641 inlägg
Mea culpa
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 289 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 289 inlägg
Fast jag vägrar att anpassa mig efter alla folkmördares tidtabell så året är är 2565 ( Thai solar calendar as the official calendar, in which the calendar's epochal date (Year zero) was the year in which the Buddha attained parinibbāna.) Och eftersom nyår är den 13 april och Jag har 1,21 promille får ni räkna ut resten själva
Skogsägare
· 18 641 inlägg
Läste inte så noga, men: Buddha som en piñata. Det skulle jag behövt mer än 1,21 promille för att komma på.