Grovföran fixad, nu ska det bara finlirad också Träsvarvning utomhus; träbit, snideriverktyg, spån, personens ben synlig, svart byxa, koncentration på hantverk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fredand44 och 6 till
  • Laddar…
M Mach77777 skrev:
Sågat mer panel! Detta är nog max för min såg (50cm). Snål och lat som jag är kör Grimsholm svärd och premium cut kedjor istället för stihls klyvnedjor. Funkar fint för mig och till en bråkdel av priset. Får väl prova slipa ner till 10 när dom blir slöa.
Finns ju dom här också
https://shop.saegenspezi.de/Guide-bar-saw-chain/Stihl/ripping-saw-chain-3-8-16

Vad har du för såg?
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
M Mach77777 skrev:
Sågat mer panel! Detta är nog max för min såg (50cm). Snål och lat som jag är kör Grimsholm svärd och premium cut kedjor istället för stihls klyvnedjor. Funkar fint för mig och till en bråkdel av priset. Får väl prova slipa ner till 10 när dom blir slöa.
Belastar det inte sågen onödigt att köra med fel filning?
 
N Niq skrev:
Finns ju dom här också
[länk]

Vad har du för såg?
Inte illa! Ska testa den, tackar!

(Stihl 046AV)
 
Redigerat:
F fribygg skrev:
Belastar det inte sågen onödigt att köra med fel filning?
Japp, ju bättre den tar desto mindre måste ju sågen jobba. Detta var mest en test, priset är cirkus 50%. Tycker det gått oväntat bra men ska se hur det går att slipa lite brantare när jag har slut på nya.
 
Hittade ett skogstroll när jag fällde en tall med skadad topp. Det blev protester från barnen när det skulle bli ved, så nu får det vakta farfars huggkubbe istället. Trädgrenar bildar figur liknande mytologisk ent i skogsmiljö under solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
(Inte Alltid)Glad Ammatör och 22 till
  • Laddar…
Inomhus matsalsmiljö med blommor, frukost, soffa och fönster med utsikt. Lugn, hemtrevlig atmosfär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lantligt kök med trädetaljer, gröna stolar, vitt bord, öppen spis och fönster med utsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Elegant sovrum, svepta mönstrade gardiner, säng med dekorativa kuddar, mysig atmosfär, heminredning, dämpad belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Not that I clean and eat all day...

Tools include HP Zbook, SketchUp, and V-ray
 
  • Gilla
slugger och 1 till
  • Laddar…
Åtgärden
Jag fortsätter med mina småprojekt vid fräsen.
Har ofta stört mig på att skjutmåttets djupsticka är så meckig att använda, så fräste mig en liten fot.
Märkte att det skiljer 11 hundradelar mellan stickan och skänklarna. Så går det när man handlar 200kr noname från amazon, men fungerar bra så länge man kommer ihåg att nolla i rätt läge innan mätning. 🤷‍♂️
Metallklämma på arbetsbänk, justerbar skruv, mörk bakgrund, verktygstillbehör, robust, verkstadsutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Digital skjutmått på verkstadsbord, mäter metallstycke, verktyg i bakgrunden, arbetsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
växelventil och 9 till
  • Laddar…
Fiffig liten sak det där! Det går inte att justera obalansen mellan nollorna genom att slipa?
 
  • Gilla
Åtgärden
  • Laddar…
Åtgärden
A Anderscurl skrev:
Fiffig liten sak det där! Det går inte att justera obalansen mellan nollorna genom att slipa?
Tanken slog mig, men tror jag avstår. Känns bara som en risk att sabba måttet ännu mer för att "fixa" något som egentligen är ett ickeproblem nu när jag känner till det
 
  • Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
Limmat lite olika saker.

PVC kopplingar till poolen och lite glas med UV lim.

Glaset var helt klart trevligare att limma än att sniffa Tangit...

VVS-material på bord, byggprojekt i bakgrunden, rör, lim, verktyg, handsåg, utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
sturnus och 3 till
  • Laddar…
7åringen har beställt en ringbrynja..bara börja jobba.. En del av en ringbrynja, tänger, och fler ringar i plastpåse på röd mönstrad yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
(Inte Alltid)Glad Ammatör och 19 till
  • Laddar…
Glöm inte att löda ihop dem.
Jösses vilket jobb.
 
pjgb pjgb skrev:
Glöm inte att löda ihop dem.
Jösses vilket jobb.
Jag fuskar, gör dem i fjäderstål så de sitter ihop utan att jag löder.
Det är ju såklart inte alls historiskt korrekt. Men frun låter mig inte stå och smida ihop en riktigt..
 
  • Gilla
pjgb
  • Laddar…
Min egen skulle behöva lite spons från @stigen ... Hand håller metallbrynjestycke, traditionell rustning, detaljerad sammanflätad metalldesign, historisk krigarutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Metallkedjor sammanfogade i ett stort, rektangulärt nät mot en betongvägg. Skuggor syns i nederkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
fredand44 och 19 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.