129 257 läst · 992 svar
129k läst
992 svar
Landxcape LX810/812i
Du kan ha ett avbrott i slingan, där isoleringen fortfarande är hel men 2 koppartrådar ligger lösa mot varandra inuti.N nu1mlock skrev:Ja, att det var avbrott i slingan var det jag antog när jag mätte med detta verktyg förra veckan.
Därför åkte jag till Bauhaus tidigare i veckan och köpte kabeltestaren, vilken efter dagens tester påstår att kabeln är hel och fungerande.
Laddstationen lyser också grönt, som sagt, och tycker inte att det är något avbrott.
Signalen från basen tar sig förbi med nöd o näppe men du har väldigt högt motstånd.
Jag blir lagom trött på gräsklipparen.
Förra veckan köpte jag en liten bärbar radio för att "lyssna" på gränskabeln och hitta mitt kabelbrott. Det gick inte speciellt bra och jag kunde omöjligt hitta exakt var kabelbrottet var, men jag bytte ut en skarvkoppling som jag hade glömt bort.
Efter det fick gräsklipparen kontakt och fungerade utmärkt!
Tills idag då den återigen vägrade pga. E1 och "missing wire". En omstart av gräsklipparen fixade problemet, men det innebär att jag återigen är på ruta ett.
Förra veckan köpte jag en liten bärbar radio för att "lyssna" på gränskabeln och hitta mitt kabelbrott. Det gick inte speciellt bra och jag kunde omöjligt hitta exakt var kabelbrottet var, men jag bytte ut en skarvkoppling som jag hade glömt bort.
Efter det fick gräsklipparen kontakt och fungerade utmärkt!
Tills idag då den återigen vägrade pga. E1 och "missing wire". En omstart av gräsklipparen fixade problemet, men det innebär att jag återigen är på ruta ett.
Elektroniktokig
· Göteborg
· 171 inlägg
Nån som löste zone keeper funktion som skulle aktiveras via app vid senaste uppdateringen?
Har uppdaterat min till 3.30.0+1 men ingen zone keeper funktion dyker upp? Inte heller märker jag några särskilda sensor förbättringar..
Har mailat landxcape flera gånger men aldrig fått svar. Kundtjänst verkar vara obefintligt..
Har uppdaterat min till 3.30.0+1 men ingen zone keeper funktion dyker upp? Inte heller märker jag några särskilda sensor förbättringar..
Har mailat landxcape flera gånger men aldrig fått svar. Kundtjänst verkar vara obefintligt..
Någon som testat andra knivar än de som följer med?