C C.Ö skrev:
Nu tänker du nog på gåslever. Är mest Anders M här som äter det tror jag.
Ja så var det.
 
Åsa Lund
Matkasse-dags igen efter semestern
Ett måltidsfat med couscous, rödbetor, tomat och lax, på ett färgglatt dukat bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Citronbakad lax, rotsaker och couscous
 
  • Gilla
Pappa1986 och 6 till
  • Laddar…
Såhär blev mitt resultat från gårdagen(surdegsbröd i botten).
Det pinsamma är att jag var vad jag själv skulle kalla slarvig/hade för bråttom och lyckades skära köttet på fel håll 😚
Jag var nog också lite feg med hur hårt jag körde ytan i pannan.
Tack för tipset!
Grillat kött på spenat med tomater, vår lök och dressing, serveras på en vit tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Mikael_L och 8 till
  • Laddar…
C
Lite mer på levertemat.
Lunch idag två knäckebröd med leverkorv
 
  • Två knäckebröd med majonnäs och leverpastej på ett träskärbräda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pappa1986 och 5 till
  • Laddar…
Storsockret
Slängde ihop lite kyckling och ris. En hög koriander på eftersom vi får hinkvis i matkassen och bara jag äter det

En tallrik med ris och kyckling i sås, garnerad med koriander och chili. Avokado i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pappa1986 och 9 till
  • Laddar…
Tallrik med varierad mat, sallad, bacon, solrosfrön, lingonsylt, vattenglas, trämönstrat bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


För den som undrar vad som hände med det rökta sidfläsket blev det skivat och stekt.
Rester från igår, Äggakaga med lingonsylt och stekt rimmat och rökt sidfläsk, råriven vitkål, morot samt äpple med rostade solroskärnor.
 
  • Gilla
  • Älska
dilemma och 11 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
När man fick se hur de tvångsmatar djuren för att de skulle få så mycket och fet lever som möjligt blev man lite illamående.
Vi har bara fått som del av slaktlåda så att säga (eller när vi köpt hela/halva djur och slaktat själva). Där är det ingen form av tvångsmatning inblandad.

Tycker den delen är vedervärdig, har inga problem att äta ank/kyckling/gåslever.. men de ska inte vara uppfödda under tvångsmatande former! (precis som jag av princip inte köper danskt griskött eftersom jag tycker att deras grishantering lämnar en hel del att önska..)

MEN, oavsett behöver man ju inte gilla allt eller äta allt :) det är ju en smaksak...
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Lite mer på levertemat.
Lunch idag två knäckebröd med leverkorv
Vad för märke? :)
 
  • Ledsen
MsTake
  • Laddar…
C
Snigla Snigla skrev:
Vad för märke? :)
 
  • Etikett på SP Chark leverkorv, innehållsförteckning, bäst före-datum, svensk produktkod, vikt 0,250 kg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
C
Den godaste leverpastej var Gottfrieds. Sedan ungefär ett år tillbaka så görs inte den längre.
 
  • Ledsen
  • Gilla
MsTake och 1 till
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Den godaste leverpastej var Gottfrieds. Sedan ungefär ett år tillbaka så görs inte den längre.
Gillar själv "Ugnsbakad" leverpastej (scan?) eller skivbar Arboga.. hehe.. jag fattar inte hur kinkig jag blivit 😳 när jag var yngre funkade alla former lika bra typ..

Men även leverkorven har en favorit.. (köps ett par gånger på bit under året.. och sedan en "hel korv" till jul)

Förpackning av Götthrids leverkorv, originalrecept sedan 1936, innehållsförteckning, streckkod, svart bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


👌
 
C
Snigla Snigla skrev:
Gillar själv "Ugnsbakad" leverpastej (scan?) eller skivbar Arboga.. hehe.. jag fattar inte hur kinkig jag blivit 😳 när jag var yngre funkade alla former lika bra typ..

Men även leverkorven har en favorit.. (köps ett par gånger på bit under året.. och sedan en "hel korv" till jul)

[bild]

👌
Görs den leverkorven fortfarande?
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Görs den leverkorven fortfarande?
Jag köper den på vårt ica iaf (även om det var ett tag sedan jag köpte nu, men jag kollade precis och den fanns online idag !)
 
  • Gilla
C.Ö
  • Laddar…
Storsockret
”Tabbouleh med sesamfalafel och rostad morotsröra”

En måltid bestående av sallad, sesampanerad proteinbit, hummus, gräddfil och rostade tomater, serverad på vit tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
dilemma och 11 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
”Tabbouleh med sesamfalafel och rostad morotsröra”

[bild]
Ser riktigt fräscht och gott ut!
 
  • Gilla
Storsockret
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.