Haha, tack! 😂
 
jonmo jonmo skrev:
Ah, lÀste "oanvÀnd" annorlunda. Blev bra i alla fall!
Haha, ja oanvĂ€nd av mig menade jag 😂
Inte öppnad pĂ„ ca 20 Ă„r sedan jag satte in en dörr frĂ„n köket till altanen. Hade dessutom börjat lĂ€cka in vid kraftigt regn. SĂ„ i grevens tid mao 😅
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Haha, ja oanvĂ€nd av mig menade jag 😂
Inte öppnad pĂ„ ca 20 Ă„r sedan jag satte in en dörr frĂ„n köket till altanen. Hade dessutom börjat lĂ€cka in vid kraftigt regn. SĂ„ i grevens tid mao 😅
Satte sjÀlv in en dörr istÀllet för ett fönster pÄ det uppenbara stÀllet förra sommaren. Vet precis vad du menar, klart mindre trafik genom den gamla dörren.
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Jag köpte en hyvelbÀnk pÄ Blocket för ett tag sedan. Toppen var precis som jag ville ha den, men underredet rÀtt kass. För lÀtt och för klent och dÀrmed vingligt. Exakt den egenskap man minst vill ha. Nu slaktade jag alla de dÀr "rustika" ekplankorna som legat lite i vÀgen i nÄgra Är och gjorde ett nytt underrede som Àr skittungt och inte rör sig en millimeter av en hockeytackling. Först byggde jag den i datorn för att trÀna pÄ det. NÀsta steg Àr lÄdor. BÄde digitala och fysiska.
TrÀsvarvbÀnk med skruvstycke och förvaringslÄdor i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

CAD-modell av en trÀhylla med tvÄ hyllplan och robusta ben, visad i 3D-vy.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

TrÀarbetsbÀnk med skruvstycke och hyllförvaring i en verkstad, flankerad av plywoodvÀggar och en sugslang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Som ni ser Àr det nya underredet sÄ finurligt att till och med smutsen pÄ golvet försvinner. Borde kanske sÀlja det pÄ TV-shop.
 
  • Gilla
  • Wow
Workingclasshero och 20 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Som ni ser Àr det nya underredet sÄ finurligt att till och med smutsen pÄ golvet försvinner. Borde kanske sÀlja det pÄ TV-shop.
En bÀnk som sjÀlvstÀdar runt sig skulle jag kunna tÀnka mig att köpa!
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Jag köpte en hyvelbÀnk pÄ Blocket för ett tag sedan. Toppen var precis som jag ville ha den, men underredet rÀtt kass. För lÀtt och för klent och dÀrmed vingligt. Exakt den egenskap man minst vill ha. Nu slaktade jag alla de dÀr "rustika" ekplankorna som legat lite i vÀgen i nÄgra Är och gjorde ett nytt underrede som Àr skittungt och inte rör sig en millimeter av en hockeytackling. Först byggde jag den i datorn för att trÀna pÄ det. NÀsta steg Àr lÄdor. BÄde digitala och fysiska.
[bild]
[bild]
[bild]
Som ni ser Àr det nya underredet sÄ finurligt att till och med smutsen pÄ golvet försvinner. Borde kanske sÀlja det pÄ TV-shop.
Jag hade vart orolig för all min förvaring pÄ golvet :S
Lite nyfiken, varför inte ett bredare underrede (ffa Ät vÀnster) ser inte att det överhÀnget tillför nÄgot.
En lÄda Àven under underredet, pÄ hjul?
 
Frustrator Frustrator skrev:
Jag hade vart orolig för all min förvaring pÄ golvet :S
Lite nyfiken, varför inte ett bredare underrede (ffa Ät vÀnster) ser inte att det överhÀnget tillför nÄgot.
En lÄda Àven under underredet, pÄ hjul?
Eftersom jag egentligen var nöjd med bÀnken, förutom stabiliteten, sÄ gjorde jag underredet mer eller mindre som en kopia av det gamla fast med mycket grövre och tyngre trÀ. Förutom dÄ att fötterna sticker ut bakÄt istÀllet för framÄt som de gjorde tidigare och fortfarande gör pÄ den digitala bÀnken, men det beror bara pÄ att jag inte klarar av att hÄlla reda pÄ höger och vÀnster nÀr jag bygger. Det Àr ocksÄ orsaken till att det Àr en rÀtt onödig plywoodskiva lÀngst till vÀnster, men djag fÄr vÀl skylla pÄ att det ser snyggare ut sÄ...

Sedan Àr det inte i nÀrheten sÄ luftigt i garaget som det ser ut pÄ bilden. BÀnken Àr en del i det stora pusslet och utrymmet under det vÀnstra överhÀnget Àr dÀr lÄnga bitar befinner sig pÄ vÀg in i den lite lÀgre vertikalfrÀsen.

LÄda pÄ hjul var smart - den tar jag till mig.
 
  • Gilla
Anderscurl och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
LÄda pÄ hjul var smart - den tar jag till mig
Har en lÄda under min ATC sen ett gÀng Är tillbaka...den ska fÄ hjul vilken dag som helst..
 
AXS
Hep Hep skrev:
Jag köpte en hyvelbÀnk pÄ Blocket för ett tag sedan. Toppen var precis som jag ville ha den, men underredet rÀtt kass. För lÀtt och för klent och dÀrmed vingligt. Exakt den egenskap man minst vill ha. Nu slaktade jag alla de dÀr "rustika" ekplankorna som legat lite i vÀgen i nÄgra Är och gjorde ett nytt underrede som Àr skittungt och inte rör sig en millimeter av en hockeytackling. Först byggde jag den i datorn för att trÀna pÄ det. NÀsta steg Àr lÄdor. BÄde digitala och fysiska.
[bild]
[bild]
[bild]
Som ni ser Àr det nya underredet sÄ finurligt att till och med smutsen pÄ golvet försvinner. Borde kanske sÀlja det pÄ TV-shop.
Snyggt!

4 maskinförare skulle göra det fullÀndat. Wiberger har bra billiga.
 
AXS AXS skrev:
Snyggt!

4 maskinförare skulle göra det fullÀndat. Wiberger har bra billiga.
Tack. Tror jag Ätminstone. För om jag ska vara Àrlig sÄ fattade jag absolut ingenting av andra halvan av ditt inlÀgg. Fast vad vet jag - inte skillnaden pÄ vÀnster och höger i alla fall.
 
Hep Hep skrev:
Tack. Tror jag Ätminstone. För om jag ska vara Àrlig sÄ fattade jag absolut ingenting av andra halvan av ditt inlÀgg. Fast vad vet jag - inte skillnaden pÄ vÀnster och höger i alla fall.
Jag killgissar han menade ngn sorts hjul och att mobilen slog till med ajtokorrugeringen
 
AXS
Hep Hep skrev:
Tack. Tror jag Ätminstone. För om jag ska vara Àrlig sÄ fattade jag absolut ingenting av andra halvan av ditt inlÀgg. Fast vad vet jag - inte skillnaden pÄ vÀnster och höger i alla fall.
Haha, maskinfötter ska det stĂ„. 😁

https://www.wiberger.se/kategori/maskinfotter
 
  • Haha
Immobil och 1 till
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Haha, maskinfötter ska det stĂ„. 😁

[lÀnk]
Aha. Lite mindre spÀnnande, men kanske bÀttre för mitt ÀndamÄl. Jag funderade pÄ nÄgot liknande, men visste inte om det bli lika stumt som utan. Eller hur det gÄr att sÀtta sÄdana i botten av en ekstolpe.
 
Hep Hep skrev:
Aha. Lite mindre spÀnnande, men kanske bÀttre för mitt ÀndamÄl. Jag funderade pÄ nÄgot liknande, men visste inte om det bli lika stumt som utan. Eller hur det gÄr att sÀtta sÄdana i botten av en ekstolpe.
Rampamuff. (Äntligen fick man anvĂ€nda det roliga ordet)
https://www.byggahus.se/renovera/montera-rampamuff
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
AXS
Det rÀcker bra med ett borrat hÄl annars. Kanske en bricka. Foten har gÀnga och mutter som stÀller höjden.

Det finns andra varianter, men tycker bara de bli mer komplicerat.
 
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.