richardtenggren
Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
Har en Fireprotect som larmar för dammnivå, "rengöring behövs". Har rengjort, men den vägrar släppa sin varning.
Den sitter monterad i taket i hallen och var kliniskt ren vad jag kunde se när jag tagit isär den.

Tips?
Har samma problem, har inte hunnit testat att rengöra ytterligare en gång ännu…
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Har samma problem, har inte hunnit testat att rengöra ytterligare en gång ännu…
Hade samma problem. Provad allt utan framgång. Köpte en ny till slut.
 
Stringfellow Hawke Stringfellow Hawke skrev:
Har en Fireprotect som larmar för dammnivå, "rengöring behövs". Har rengjort, men den vägrar släppa sin varning.
Den sitter monterad i taket i hallen och var kliniskt ren vad jag kunde se när jag tagit isär den.

Tips?
Kolla manualen. Efter rengöring för man en nollställning. Finns två varianter av nollställning.
 
  • Gilla
JustDoIt och 2 till
  • Laddar…
G guggen skrev:
Kolla manualen. Efter rengöring för man en nollställning. Finns två varianter av nollställning.
Toppen, hittade!
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
Hej!
En Fireprotect larmade för byte av backupbatteri CR2032, och efter byte säger den fortfarande låg nivå och piper lite snällt. Någon som lyckats byta? Finns det något trick? Jag kanske har köpt dåliga batterier...
Stängde av en annan Fireprotect för att öppna och kolla så att jag satt polariteten rätt och nu larmar den för samma sak efter att jag satt på den igen. 😴
 
  • Gilla
Smeds
  • Laddar…
JustDoIt JustDoIt skrev:
Hej!
En Fireprotect larmade för byte av backupbatteri CR2032, och efter byte säger den fortfarande låg nivå och piper lite snällt. Någon som lyckats byta? Finns det något trick? Jag kanske har köpt dåliga batterier...
Stängde av en annan Fireprotect för att öppna och kolla så att jag satt polariteten rätt och nu larmar den för samma sak efter att jag satt på den igen. 😴
Hade problem med min ena också, vet inte om det var det som gjorde skillnad men bytte från ett noname till ett märkes CR2032, då först slutade den larma om låg nivå
 
  • Gilla
JustDoIt
  • Laddar…
Tack, då testar jag med det!
 
Det har säkert tagits upp tidigare... men går det inte att gruppera notiserna?
Som det är nu blir hela notisfältet fullt med larmnotiser
 
J
A Alexn72 skrev:
Det har säkert tagits upp tidigare... men går det inte att gruppera notiserna?
Som det är nu blir hela notisfältet fullt med larmnotiser
Det är väl en inställning i operativsystemet?
Skärmdump av mobilinställningar för gruppering av notiser med alternativ: automatisk, efter app, av.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J JBir skrev:
Det är väl en inställning i operativsystemet?
[bild]
Tradera grupperas sig automatiskt men ajax sprutar ur sig notiser.
Glömde skriva att det gäller Android. Jag gissar att du har iphone
 
Behöver koppla ner hubben och flytta den och samtidigt stoppa in SIM-kort. Kan jag sätta den i något offline-läge? Drar jag ur nätverkskabeln så tutar den rejält. Någon som minns?
 
T
L Lund skrev:
Behöver koppla ner hubben och flytta den och samtidigt stoppa in SIM-kort. Kan jag sätta den i något offline-läge? Drar jag ur nätverkskabeln så tutar den rejält. Någon som minns?
Är inte helt hundra på vad exakt du menar men är kanske detta, klicka på hubben > Service > Server Connection > kolla att ”Get notified of server connection loss without alarm” är på.
 
  • Inställningsskärm, serveranslutningsförlustnotis, standardnotifikationsljud istället för siren. In-/avstängningsknapp till höger.
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
T tunellm skrev:
Är inte helt hundra på vad exakt du menar men är kanske detta, klicka på hubben > Service > Server Connection > kolla att ”Get notified of server connection loss without alarm” är på.
Inte exakt vad jag letade efter men det löste ändå mitt problem, tack för hjälpen! 😀
 
  • Gilla
tunellm
  • Laddar…
T tunellm skrev:
Är inte helt hundra på vad exakt du menar men är kanske detta, klicka på hubben > Service > Server Connection > kolla att ”Get notified of server connection loss without alarm” är på.
Det här var magiskt för att slippa bli väckt mitt i natten :D
 
  • Gilla
tunellm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.