949 läst · 11 svar
949 läst
11 svar
Färger på stuprör - var hittar man?
Du menar standard som i varor från tex byggmax?
Olika färger finns på byggvaruhus, beroende på storlek på varuhuset och vilken färg du söker så kan det vara beställningsvara. Troligen lite dyrare än ”standard” men inte så fasligt mycket mer.
Olika färger finns på byggvaruhus, beroende på storlek på varuhuset och vilken färg du söker så kan det vara beställningsvara. Troligen lite dyrare än ”standard” men inte så fasligt mycket mer.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 373 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 373 inlägg
Plannja och Lindab är väl dom stora, jag har inga siffror i huvudet men det är inte nära det dubbla kanske 10-20% extra om jag får chansa.
Prata med närmaste byggvaruhus så kan dom nog lösa det, många kan också ha visningsex med olika färger men räkna inte med att det finns som lagervara.
Prata med närmaste byggvaruhus så kan dom nog lösa det, många kan också ha visningsex med olika färger men räkna inte med att det finns som lagervara.
Redigerat:
Besserwisser
· östergötland
· 2 072 inlägg
Svart ,vit ,mörkröd,zinkmagnesium(typ silver)har Lindab o bevego på hyllan häromkring Norrköping..
Lindab säger att du kan få alla ralnr men vet inte vad det kostar
Lindab säger att du kan få alla ralnr men vet inte vad det kostar
Det brukar finnas en färgkarta med de färger som finns.
Besserwisser
· östergötland
· 2 072 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 2 955 inlägg
Köp aluzink om du vill ha grå, ett mycket bättre material än lackad plåt. För några år sedan när jag tittade på detta så var skillnaden mellan vanlig lackad plåt och aluzink vid måttbeställning inte särskilt stor. Typ 10%.
Är det inte just den som visat sig inte fungera?
Besserwisser
· östergötland
· 2 072 inlägg
Besserwisser
· östergötland
· 2 072 inlägg
Den är nästan helt borta..I InsidersUnited skrev:
Fungerar dåligt med bitumen ,kalk ,tryckt virke, slamfärg....