1 295 läst · 6 svar
1k läst
6 svar
Bestway rampool sönder efter 2 månader!
Köpte en rampool bestway 3.66 x 100. Förberedde underlaget som är stenplattor så det inte var några stenar eller dyl under och lade ett poolskydd under. Har stått fylld nu sedan dess i väntan på bra väder men nu har vattnet helt plötsligt sjunkit cirka 1 dm. Ser inga synliga hål. Inget flöde ut från pumpen.
Är det underlaget som är för hårt? Står i beskrivningen att man kan ha det på hårt underlag så länge det är jämt.
Vi hade en sådan pool fast 3.06 x 76 på samma ställe i flera säsonger utan hål.
Några erfarenheter? Chans för reklamation?
Är det underlaget som är för hårt? Står i beskrivningen att man kan ha det på hårt underlag så länge det är jämt.
Vi hade en sådan pool fast 3.06 x 76 på samma ställe i flera säsonger utan hål.
Några erfarenheter? Chans för reklamation?
Det beror på felet. Är det en svetsning som är dålig eller något annat tillverkningsfel så brukar Bestway vara ok att ha att göra med. Men har den skadats vid uppsättningen eller liknande så är chansen dålig.
Börja med att hitta var det läcker. Hur lång tid har det tagit att tappa 1dm?
Börja med att hitta var det läcker. Hur lång tid har det tagit att tappa 1dm?
Tack! Den tappade 1 dem över natten. Inget under de två månader den varit uppe så tror inte det skett något under uppsättningen plus att vi var löjligt försiktiga.Fn87 skrev:
Ingen har badat i den och vattnet har inte avdunstat så mkt innan och är max 22 grader i luften. Antar att det är i botten den gått sönder då jag inte hittar synliga hål.
Tack!FredrikR skrev:
Ingen har badat i den på en månad. Vatten finns på poolskyddet undertill (skyddet är större än poolen) men det är för att den har skrynklat sig och vatten fastnat när vi vattnade buskarna runt poolen (kanske sonen är skyldig till vattnet pga lite vattenkrig hehe)
Liknande trådar
-
Min Assa lås i altandörr sönder
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Sönderfrusen tegelkant runt husgrunden - hur skulle ni göra?
Byggmaterial & Byggteknik -
Honeywell ALDH controlbox sönder
Värme allmänt -
Haft sönder dräneringsrör - vad bör jag göra?
Grund & Markarbeten -
Badrumsfläkt sönder-vad göra nu?
Badrum