Tokslut Tokslut skrev:
ok, tack! Kom den möjligtvis med Postnord? ;)
Kommer ej ihåg tyvärr, kanske är så illa att just din skickas med postmord 😆
 
  • Wow
Tokslut
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
var med i PM-listan som havererade pga. massaviseringarna som följde. Men har inte sett en tröja, när kom din?
Samma här, ingen t-shirt till dags dato. Men kollar fortfarande optimistiskt postlådan varje dag 😊 👕
 
R Robin Lindberg skrev:
ca 2 månader sedan, typ…
Fick min i våras typ
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Bytt ett fönster i gillestugan:
Renoveringsbehov i rum med fönster, skadad vägg, radiator, ignorerad fönsterkarm, utsikt mot träd och himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett fönster i en vägg under renovering, en stege framför, vitmålat radiator under fönstret, oputsade väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi har bara en (1) trappa ner i källaren och känner att det kan vara bra med extra utrymningsväg. I källaren har vi kontor och gillestugan kommer bli bio/spel/underhållningsrum.

Ett fönster ska bytas i tvättstugan också, men det blir en senare dag
 
  • Gilla
john.h och 13 till
  • Laddar…
Rött tegelhus med solpaneler på taket, terrass, grön gräsmatta, klarblå himmel, soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite bättre arbetshöjd på gavel nr 2 när man kan stå på taket nedanför.
 
  • Gilla
Kramla och 2 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
var med i PM-listan som havererade pga. massaviseringarna som följde. Men har inte sett en tröja, när kom din?
BengtH BengtH skrev:
Samma här, ingen t-shirt till dags dato. Men kollar fortfarande optimistiskt postlådan varje dag 😊 👕
Fyllde ni i det ni skulle i era profiler?
"Vill du ha en t-shirt, välj färg och storlek samt dam- eller herrmodell på nedanstående sida senast fredag den 31 mars.
...
Kolla också då så att din adress i profilen är fullständig och är korrekt ifylld att vi kan skicka den till dig."
 
  • Gilla
Torpamia och 3 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Fyllde ni i det ni skulle i era profiler?
"Vill du ha en t-shirt, välj färg och storlek samt dam- eller herrmodell på nedanstående sida senast fredag den 31 mars.
...
Kolla också då så att din adress i profilen är fullständig och är korrekt ifylld att vi kan skicka den till dig."
Jodå, allt ifyllt i god tid.
 
I samma gillestuga fick jag på andra lagret färg på frontväggen med:
Rum under renovering, svartmålad vägg, skyddad möbel, vit takkant, golv med spill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
Jag påbörjade projektet förra sommaren med att gräva ner plintar och köpa en bärlina, jag lyckades bli sjuk 5 dagar av den veckan jag tagit ledig så allt rann ut i sanden...

Har kvar lite behov av ved kombinerat med säsongsförvaring, snöskyfflar, slunga, gräsklippare osv. Att jag sedan har kvar betongpannor och papp sedan takbytet på boden gör inte saken sämre, saker som dessutom tar upp plats... 🤦

Först ut idag var att mäta in bärlinan på väggen, samt kapa läkt där den ska sitta, flöt på bra med viss hjälp av äldsta sonen.
Husfasad under renovering, stege, byggnadsställning, tegeltakpannor, soligt, blå himmel, gammalt fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Takpannor, elverktyg, murslev och verktyg på marken - byggarbetsplats med redskap för husrenovering eller takreparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd stuga, byggnadsställning, träbitar, takpannor, fönster, klar himmel, under renovering eller konstruktion, lantlig omgivning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter lite mer mätande och funderade hade jag mått klara och började kapa till och jacka ur väggreglar, 6 av 10 klara, kapitulerade sedan för att hinna duscha innan maten, men imorrn ska vägg och förhoppningsvis takreglar vara på plats så råspontluckor hinner handlas och skjutas dit innan kommande regn i veckan.
Röd stuga under reparation, stegar, trävirke, klamp, vedstapel, grönt gräs, trädbakgrund, dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det vore för enkelt att röja bort allt gammalt rat först... 😇
 
  • Gilla
dilemma och 9 till
  • Laddar…
Monterat den sista glasskivan på taket. Bilden är före. Eller efter. Spelar ingen roll, syns ingen skillnad…


Byggnadsställning framför hus under renovering eller konstruktion mot blå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 5 till
  • Laddar…
e02jr e02jr skrev:
Bytt ett fönster i gillestugan:
[bild]
[bild]

Vi har bara en (1) trappa ner i källaren och känner att det kan vara bra med extra utrymningsväg. I källaren har vi kontor och gillestugan kommer bli bio/spel/underhållningsrum.

Ett fönster ska bytas i tvättstugan också, men det blir en senare dag
Det där ska jag också göra, men jag går vilse i fönsterdjungeln när jag ger mig ut på Google. Har du länk eller andra uppgifter på det där fönstret? Gillar verkligen att det är sidohängt.
 
Vitt hus, plåttak, träterrass, gröna stolar, trädgård, grillplats, klart väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Målat om bastun så att den matchar boningshus som målades om tidigare i somras. Ett litet badrum med vita och svarta kakelväggar, en träpanel och en duschplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har även förberett källarduschen för fogning. På tu man hand med hunden i helgen så fogningen får vänta tills veckan. Fyra översvämningar i källaren fick duschprojektet att dra ut på tiden men nu verkar VA-företaget ha lokaliserat problemet. Inte mycket är rakt i källaren men det kom inte som någon större överraskning. Ser ut att landa på tre papp inklusive ny golvbrunn vilket får anses hyfsat och då är det förlåtet att det finns en del skavanker.
 
  • Gilla
P-plats och 6 till
  • Laddar…
Igår:
Ned med vermikuliten i skorstenen.
En trädgårdskärra med en stor säck vermikulit, gräsmatta i bakgrunden, nära ett vitt hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här går man upp. Fallskyddet är nog ett av mina bästa inköp, alla kategorier.
Lång stege stöds mot husvägg, når taket, fönster syns, verkar vara för underhållsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag:
Plåtmontage. En murarhink med alla grejer man behöver. Komplett med säkring så att den kan sättas fast däruppe.
Hink med verktyg i gräset; bland annat en skumgummipistol och kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och plåten på plats och slangarna fixerade.
Tak med bullriga ventiler, repareras, tätskikt appliceras, verktyg synliga, omgiven av grönska och tak i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bild av en skadad och sotig skorstenstop med fyra öppningar på ett tegeltak, omgiven av gröna träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roga1337 och 13 till
  • Laddar…
S
Henningelvis Henningelvis skrev:
Igår:
Ned med vermikuliten i skorstenen.
[bild]

Här går man upp. Fallskyddet är nog ett av mina bästa inköp, alla kategorier.
[bild]

Idag:
Plåtmontage. En murarhink med alla grejer man behöver. Komplett med säkring så att den kan sättas fast däruppe.
[bild]

Och plåten på plats och slangarna fixerade.
[bild]
[bild]
Hemmabyggd Himars?
 
  • Haha
  • Gilla
DoubleZed och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jag påbörjade projektet förra sommaren med att gräva ner plintar och köpa en bärlina, jag lyckades bli sjuk 5 dagar av den veckan jag tagit ledig så allt rann ut i sanden...

Har kvar lite behov av ved kombinerat med säsongsförvaring, snöskyfflar, slunga, gräsklippare osv. Att jag sedan har kvar betongpannor och papp sedan takbytet på boden gör inte saken sämre, saker som dessutom tar upp plats... 🤦

Först ut idag var att mäta in bärlinan på väggen, samt kapa läkt där den ska sitta, flöt på bra med viss hjälp av äldsta sonen.
[bild][bild][bild]

Efter lite mer mätande och funderade hade jag mått klara och började kapa till och jacka ur väggreglar, 6 av 10 klara, kapitulerade sedan för att hinna duscha innan maten, men imorrn ska vägg och förhoppningsvis takreglar vara på plats så råspontluckor hinner handlas och skjutas dit innan kommande regn i veckan.
[bild]

Det vore för enkelt att röja bort allt gammalt rat först... 😇
Lite sport i det hela måste det ju vara!
 
  • Älska
  • Gilla
Henningelvis och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.