1 464 läst · 7 svar
1k läst
7 svar
Någon som satt kakel/klinker från Bauhaus i nybyggt hus? Tacksam för hjälp.
Hej!
Vi bygger hus och kakel/klinker-valet är här. Vi hittade det vi vill ha på Bauhaus men när vi var på möte med plattsättaren vill dom inte sätta produkter från Bauhaus. ”Dåliga, ojämna och tidskrävande” säger dom.
Är kvaliteten på deras plattor så låg? 🤷🏼♀️
Någon som vet?
Tacksam för hjälp- tips- råd- någon som satt kakel från Bauhaus i sitt nybyggda hus- etc
Vi bygger hus och kakel/klinker-valet är här. Vi hittade det vi vill ha på Bauhaus men när vi var på möte med plattsättaren vill dom inte sätta produkter från Bauhaus. ”Dåliga, ojämna och tidskrävande” säger dom.
Någon som vet?
Tacksam för hjälp- tips- råd- någon som satt kakel från Bauhaus i sitt nybyggda hus- etc
Har byggt två badrum med kakel och klinker från Bauhaus, inga problem. Hantverkarna verkar vilja att du köper från deras kontakter kanske?F Marie Theorell skrev:Hej!
Någon som vet?
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 894 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 894 inlägg
Kakel och klinker är ju industriprodukter så ju mer standard man väljer desto större är chansen att de produceras med med vettig kvalitetskontroll och vettig spec. Det "värsta" man kan köpa är mindre bränningar från mindre producenter. Ju närmare "hantverk" man kommer desto större är risken. Så dyrt är ur den aspekten dåligt i detta fall. Men det är ju sällan inköpskritieriet i alla fall om man inte heter JM bygg eller NCC.
Ja så känns det. Från början spelade det ingen roll vart vi skulle köpa alls men så plötsligt igår på mötet (naturligtvis efter att vi bestämt oss och dessutom lyckas tajma med badrumsveckorna) är det annat ljud i skällan..Jonatan79 skrev:
Som sagt, så länge ni inte köper Bauhaus billigaste sortiment så ska det vara lugnt.
Själv sätter jag en 30x60 cm vit kakelplatta från Hornbach för 99 kr kvm, kan vara den sämsta platta jag någonsin har stött på, ej rätvinklig, bananformad, olika stora plattor, lägger man plattorna mot varandra på det långa hållet så blir fogen 2mm på mitten när den är nollad i kanterna.
Funderar på att hänga mig i ett fogsnöre......😂
Själv sätter jag en 30x60 cm vit kakelplatta från Hornbach för 99 kr kvm, kan vara den sämsta platta jag någonsin har stött på, ej rätvinklig, bananformad, olika stora plattor, lägger man plattorna mot varandra på det långa hållet så blir fogen 2mm på mitten när den är nollad i kanterna.
Oh my god! 🙈 fy farao!T tank77 skrev:Som sagt, så länge ni inte köper Bauhaus billigaste sortiment så ska det vara lugnt.
Tack!