2 799 läst · 26 svar
3k läst
26 svar
DNS / DHCP / Filter. Vilken server ska jag välja?
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Ja alla grejer hamnade där jag själv trodde att det var bra att dra i fibern. 😂 Fördelen är att allt är på samma ställe så det bara behövs ett enda åskskyddd osv.B breakman skrev:I vardagsrummet... 🧐
Dags att uppgradera ambitionsnivån i hemmapulandet 😁
Kanske kan avvara en M93'a så blir det ett par generation nyare CPU. Håller man belastningen nere så tror jag den kan vara ganska tyst.
Sitter nog 4 eller 8GB ram och sen ligger det en hög med snurrdiskar om det behövs (om du inte har någon ssd liggandes.
Har du ett stort datorlager? Man kanske borde ta en utflykt vid tillfälle. 🙂
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 475 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 475 inlägg
Stort och stort, har varit en del men börjar sina lite. Grejer som legat länge och som jag nog inte kommer använda nångång , bra om de kommer till användning 🙂David Wallin skrev:
Bara dra iväg ett PM om du tänkte ut och åka så löser vi det.
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
De håller sällan mer än ett par år ändå, även om man bara skriver till dem några gånger per dag. Jag har därför bytt ut alla mina minneskort till SSDer.Unikt namn skrev:
Vi har minneskort i esx-hostarna på jobbet och de korten brukar åtminstone överleva sin 5 årsdag då det är dags för generationsskifte. De är iofs mer eller mindre readonly mellan patchande, alla loggar hamnar på sanet. Men vi kanske bara haft flyt.pacman42 skrev:
Men små SSDer börjar bli billigt, så det är ju ofta ett rimligt alternativ nuförtiden.
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
https://share.temu.com/6K2kBTzn6HADavid Wallin skrev: