2 426 läst · 25 svar
2k läst
25 svar
Rinner in vatten genom källarvägg
Ingen fara, dom lämnade 5år garanti på arbete, har alla dokumentation,G Ganescha skrev:Ja förlåt, stod ju i första inlägget. Skulle absolut tippa på att det är pga. Sprickor och pumpen. Blev den sprickor i grundmuren vid dräneringen så kan dom ha blivit större med åren pga sättningar osv.
Kolla med försäkringsbolaget och sedan hör med dräneringsfirman, lämnade dom garanti på sitt arbete? Hur länge?
Hur är dräneringen gjord? Platonmatta, pordrän , isodrän ..? nya rör? dagvatten?K kekwo skrev:Hej
Jag behöver hjälp och råd från kunniga personer,
Rinner in vatten genom källarvägg sedan några veckor tillbaka, huset är dränerad 2015, anlitade ett företag som jag litade på, har gjort fuktmätning är 100% fuktigt i väggen,
Hur ska jag göra vem ska jag kontakta i första hand,
Kan jag kontakta min försäkringsbolag?
Tacksam för svar
Mvh
På utsidan vid läckan.. vad finns där? Lvp tyckte jag mig se i tidigare kommentar.. men i övrigt? Stuprör? Hörn på huset?
Foto kanske?
Redigerat:
Jag hade en skada i källaren för några år sen. Visade sig att de va skit i utedelen som täppte till avrinningen så den stod och läckte vatten precis under sig. Det mättade jorden och till slut rann in genom skarven platta/betong och in i källaren. Samma sekund jag rensade utedelen på vatten så den ledde bort det slutade vatten komma in i källaren.K kekwo skrev:
Kolla upp avrinningen
kan det bli ett försäkrings ärende?
har kollat avrinningen är som det skaL Lechuza skrev:Jag hade en skada i källaren för några år sen. Visade sig att de va skit i utedelen som täppte till avrinningen så den stod och läckte vatten precis under sig. Det mättade jorden och till slut rann in genom skarven platta/betong och in i källaren. Samma sekund jag rensade utedelen på vatten så den ledde bort det slutade vatten komma in i källaren.
Kolla upp avrinningen
Liknande trådar
-
Vatten rinner inte undan trots rena rör
Vatten & Avlopp -
Ikea diskmaskin vatten på bottenplattan – rinner ut genom två små svarta slangar?
Vitvaror -
Inne fighter 1210 rinner vatten
Värmepumpar -
Enskild köksbrunn, vatten rinner ej undan.
Vatten & Avlopp -
Tips på lösning, gjutning för att förhindra vatten som rinner på berget.
Grund & Markarbeten