Jag har tagit bort ett laminatgolv för att finna detta golv under. Tycker det är fint förutom skruvhålen. Vad skulle ni rekommendera att använda för att täcka dem?

• Trägolv med synliga spikar och lite märken, ljus nyans, obehandlat eller oljat, perspektiv diagonalt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vertikala ljusa träplankor med ådring och små spikhål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fairlane
Ser ut som det behöver slipas?
Jag hade ett gammalt parkettgolv som någon skruvat i men när golvslipare varit på plats så var det väldigt svårt att se var hålen varit. Om jag förstod det rätt så användes slipdammet för att fylla hålen.

Undergolvet kommer att slitas snabbt.
Hur vill du att det ser ut? Diskret färg eller svart nåt?

Är det problematiskt att det slits? Jag har inte problem med repor eller liknande och gillar den mer rustika känslan. Tänkte behandla med linsåpa.

N nadja1947 skrev:
Är det problematiskt att det slits? Jag har inte problem med repor eller liknande och gillar den mer rustika känslan. Tänkte behandla med linsåpa.
Nä, inte mer än att det snabbt blir märken etc.
Njut av det och om du inte gillar hur det förändras så lägger du bara ett nytt golv ovanpå.

Ser ut som golvet är gjort av råspont. Jag har det i min snickarbod med två lager lack på men skulle aldrig ha det inne. Särskilt när det är fullt av skruvhål.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.