Märkligt förfarande av Bauhaus!
På hornbach är det precis tvärtom! Där har jag blivit uppmanad ett par gånger att använda mig av deras prisgaranti. Dock inte i kassan utan av personal ute i butiken
 
Och jag har aldrig sett att Hornbach höjt priset efter man prismatchat något. De räknar väll helt med att de är så många som köper till ordinarie pris att det inte är lönt
 
  • Gilla
Pawlan och 1 till
  • Laddar…
Tobzter
Ska köpa bord till luftspalten i taket. Va säger byggahus kan ja utnyttja prisgaranti på detta ?
Eller är de något som gör att de inte går?
Oljebehandlade MDF-skivor, 3 mm, byggmaterial, träfiber, masonit, prissatt, onlinebutiksgränssnitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av en produkt, oljehärdad board, försäljningssida med pris och lagerstatus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tobzter Tobzter skrev:
Ska köpa bord till luftspalten i taket. Va säger byggahus kan ja utnyttja prisgaranti på detta ?
Eller är de något som gör att de inte går?
[bild][bild]
Det behöver vara samma vara/tillverkare vilket kan bli svårt att påvisa.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Tobzter
Ja de är väl just de som är grejen .står inte på någon av dom vilken tillverkare de är
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Tobzter Tobzter skrev:
Ja de är väl just de som är grejen .står inte på någon av dom vilken tillverkare de är
Om du kan visa att det är samma EAN-nummer på produkterna så kan det gå att få på prisgarantin.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
H
Tobzter Tobzter skrev:
Ja de är väl just de som är grejen .står inte på någon av dom vilken tillverkare de är
Det går väl att fråga resp. Bygghandel vilken tillverkare det är. De ska kunna ge svar. Kan även finnas uppgifter på obrutna förpackningar, pall osv.
 
På Bauhaus hittar du EAN under Artikeldata
EAN-nr 7350072596233
 
  • Gilla
Videonisse
  • Laddar…
Ka
ClasseClas ClasseClas skrev:
På Bauhaus hittar du EAN under Artikeldata
EAN-nr 7350072596233
Kan bekräfta detta, är det inte samma EAN så är det svårt att påvisa att det är exakt samma artikel.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Hej,

Jag har iaf köpt massa tryckt virke med prisgaranti på Bauhaus Uppsala. De har då haft olika leverantörer av virket mellan Byggmax och Bauhaus samt att längderna inte varit specade men med samma mått på virket så var det inga problem att få prisgaranti. Tycker helt klart att du ska prova!
 
Den ena står det oljebehandlad på, den andra oljehärdad. Jag utgår från att det mycket väl kan vara samma behandling, men att kundtjänst kommer att hugga på det
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Köpte Herdins paneltakslasyr, två st á 3 liter, på Bauhaus idag. Prismatchade mot Hornbach och fick tillbaka 399 kr. Ärendet tog fem minuter så det var ju en bra "timpenning" 😀
 
  • Gilla
Nyfniken och 7 till
  • Laddar…
Tobzter
D Dilato skrev:
På K-Rauta kostar den 10 kronor mindre, 129 kronor, men den finns inte på lager någonstans :thinking:
Samma EAN som Bauhaus.

[länk]
De vart byggmax skivor. Man orkar inte kämpa för mycket för "några" kronor.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.