Jag tänker sätta upp täckskivor under köksskåpen och vill slippa synliga skruvhål.
Finns det nåt beslag med typ nyckelhål som kan monteras försänkt ovanpå täcksidan?
Skruv sätts under köksskåpet, täckskivan lyfts upp, skruvskallarna går in i stora öppningen i beslaget och skivan trycks inåt på plats.

/Höghus

Redigerat:
Montagelim borde funka.

A
Glöm allt jah skrev här.
Missförstod frågan.

A
Hängbleck tror jag är nyckelordet att söka på.

Men är bifogad bild för dåligt för dig?

Försänkt skruv med täckbricka på under gångjärnen samt längst in men det ser man ju aldrig.

Din lösning kräver en god precision, tror inte det blir bra i 99 fall av 100 om det inte finns någon justermån.

Ska det prompt vara utan skruv tror jag som föregående skribent mer på lim. Ta ett "high-tack" så suger det tag ordentligt. Nackdelarna med lim är väl självklara. Jag hade skruvat.

Edit: nu ser jag att jag missat trycka dit en ovan gångjärnet. Ocd triggered!

• Mörk bild av flygplanshylla med sätesnummer och ljusknappar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat av moderator:
Immobil Immobil skrev:
Montagelim borde funka.
Det förstås. Jag är ingen limfantast även om det är helt rätt val ibland.
Det känns så… definitivt.

/Höghus

yoloboi skrev:
Hängbleck tror jag är nyckelordet att söka på.

Men är bifogad bild för dåligt för dig?

Försänkt skruv med täckbricka på under gångjärnen samt längst in men det ser man ju aldrig.

Din lösning kräver en god precision, tror inte det blir bra i 99 fall av 100 om det inte finns någon justermån.

Ska det prompt vara utan skruv tror jag som föregående skribent mer på lim. Ta ett "high-tack" så suger det tag ordentligt. Nackdelarna med lim är väl självklara. Jag hade skruvat.

Edit: nu ser jag att jag missat trycka dit en ovan gångjärnet. Ocd triggered!
Hängbleck är bra sökord, tack. Precisionen går nog att lösa med en borrjigg. Det funkade bra när jag satte krönlister ovanpå skåpen. Ett uppsågat vinkeljärn som trycktes mot en skruv håller listen på plats och som är enkelt demonterbart för att komma åt led-drivers som ligger där bakom.

/Höghus.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.