Hej, har en electrolux tvättmaskin Ewf167320w som låter väldigt illa vid centrifugering. Laddar upp en video när maskinen är tom. Vad kan det vara som hänt?

MultiMan
Trumlagret är helt slut. Går eventuellt att reparera men det ser ut att vara en budgetmaskin, så ny maskin är nog bästa rådet. Jag rekommenderar tysktillverkad Bosch/Siemens (enbart de dyrare serierna, står nästan alltid Made in Germany på fronten) som köpes med 5 års garanti (enbart av egen erfarenhet under 30 års tid, jobbar inte med sådant).

• Gilla
Vonelffors och 1 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Trumlagret är helt slut. Går eventuellt att reparera men det ser ut att vara en budgetmaskin, så ny maskin är nog bästa rådet. Jag rekommenderar tysktillverkad Bosch/Siemens (enbart de dyrare serierna, står nästan alltid Made in Germany på fronten) som köpes med 5 års garanti (enbart av egen erfarenhet under 30 års tid, jobbar inte med sådant
Så ingen idé att
MultiMan MultiMan skrev:
Trumlagret är helt slut. Går eventuellt att reparera men det ser ut att vara en budgetmaskin, så ny maskin är nog bästa rådet. Jag rekommenderar tysktillverkad Bosch/Siemens (enbart de dyrare serierna, står nästan alltid Made in Germany på fronten) som köpes med 5 års garanti (enbart av egen erfarenhet under 30 års tid, jobbar inte med sådant).
Så ingen idé att byta lagret?

MultiMan
Om det går att byta lagret är det ju en bra idé att göra det själv. @electroluxaren flikar snart in med detaljer om hur mycket jobb det i så fall innebär.

A
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Om det går att byta lagret är det ju en bra idé att göra det själv. @electroluxaren flikar snart in med detaljer om hur mycket jobb det i så fall innebär.
Nä i det här fallet är det jätteenkelt
det finns inga delar kvar till dessa
kanske någon pirat men inte där jag sökt
det går ju iofs att plocka ihop lager och packbox men du behöver slitbandet oxå
samt att ev så är trumaxeln slut.
är din balja dessutom svetsad ihop så....

har du alla grejer så räkna med 3timmars arbete om du gjort det några gånger innan

sen är det ju förfarande en gammal begagnad maskin som kan få ett nytt fel dagen efter

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Finns delar i deras egna webbshop och baljan är skruvad. Men vi byter nog ut den istället.

A
T Tiger79 skrev:
Finns delar i deras egna webbshop och baljan är skruvad. Men vi byter nog ut den istället.
När jag tittade så hade grejerna till denna utgått men det finns ju ett antal olika modeller av denna och din info räcker inte fram
den tidigaste var trumman svetsad
TRUMMA,SVETSAD,AGL G22BPH ,, 348 41 58-91/4

• Gilla
Tiger79 och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
När jag tittade så hade grejerna till denna utgått men det finns ju ett antal olika modeller av denna och din info räcker inte fram
den tidigaste var trumman svetsad
TRUMMA,SVETSAD,AGL G22BPH ,, 348 41 58-91/4
När jag lägger in pn numret kommer delarna upp. Men bälgen är även sliten och den kostar över 700kr och maskinen är nog minst 10 år gammal. Så blir nog en ny.

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
T Tiger79 skrev:
När jag lägger in pn numret kommer delarna upp. Men bälgen är även sliten och den kostar över 700kr och maskinen är nog minst 10 år gammal. Så blir nog en ny.
Electrolux produktmärke, EU-tillverkning, typskylt med modell, produkt-, serienummer, tekniska specifikationer, smutsig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

A
T Tiger79 skrev:
[bild]
till den säljer de lösa delar utan bakgavel som kittet innehöll en gång i tiden.
så här gäller det att förutom att trummans axel skall vara oskadad att även bakgavlen skall vara det

Vad är bakgaveln för något? Är det samma som trumspindel?

Jag tackar för hjälpen. Ska köpa en ny.

A
Har ett tips! Köp vad som helst utom från Electrolux eller AEG (Electrolux ingår i AEG-koncernen). Dom har en helt värdelös kundservice - och säljer grejer som kunden typiskt är helt beroende av, tvättmaskin, kyl/frys, spis, etc.

Min spis tog över 6 månader att få ordning på, med ena floskeln efter den andra från "serviceteknikerna" på ett uppenbart fel. Jag blir arg bara av att tänka på det.

Så summa summarum:

Electrolux - dåligt.
AEG äger Electrolux - dåliga.

yoloboi skrev:
AEG äger Electrolux - dåliga.
*Electrolux äger AEG

• Gilla
Anonymiserad 358496
  • Laddar…
A
T Tobbe_C skrev:
*Electrolux äger AEG
Noterat!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.