S sinuslinus skrev:
Började förra Äret. Fyra plantor runt en pÄle. PÄlen Àr klÀdd med putsnÀt.
Man tjuvat tomaterna och binder upp dem i nÀtet eftersom de vÀxer.

[bild][bild][bild]
Vad binder du upp med? đŸ€”
Vi har funderar ett tag pÄ hur vis ka göra hemma, och detta ser perfekt ut!
 
S
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Maria T
S sinuslinus skrev:
Mina kallsÄdda tomater har tagit fart sÄ igÄr gick tomatskogen frÄn vÀxthuset till tomatpÄlarna.
Underbart att se dina odlingar @sinuslinus đŸŒ±đŸŒż
 
  • Gilla
  • Älska
Lill72 och 2 till
  • Laddar…
Gurkan vÀxer pÄ.
Gröna gurkor som vÀxer pÄ en planta stöttad av bambupinnar, i en trÀdgÄrd eller vÀxthus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


LikasÄ med tomaterna.
Gröna blad, röda och gröna omogna tomater, och gröna chili bakom i en trÀdgÄrd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och physalisen med.
Grön vÀxt med hjÀrtformade frukter, fuzziga stammar, stora blad, pÄ ett staket. Utescen med dÀmpat ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men paprikan har fÄtt röta och en annan har blivit Àten av nÄgon men det fÄr jag bjuda pÄ, naturen ska ha sitt ocksÄ.
Gröna chili peppar vÀxer pÄ planta i svart kruka utomhus med synlig jord och stenig mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
VÀxthusodlade gröna chilipepparfrukter pÄ planta med krusiga blad och blommor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
H
S sinuslinus skrev:
Började förra Äret. Fyra plantor runt en pÄle. PÄlen Àr klÀdd med putsnÀt.
Man tjuvat tomaterna och binder upp dem i nÀtet eftersom de vÀxer.

[bild][bild][bild]
Men vad smart, detta ska jag hĂ€rma nĂ€sta Ă„r! 😃
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Jag vet. KÀnner lite samma sak men om en mÄnad börjar det bli tomt i landen.

Pak choi, grönkÄl, palmkÄl (svartkÄl), brokali, broccoli, machesallad, tatsoi, nÄn röd plocksallad, vinterportlak, sockerÀrter och fÀnkÄl.
Blev det idag. Ska sÄ sommarmorot, rödbetor och salladslök ocksÄ.
@sinuslinus den dĂ€r höstsĂ„dden du inspirerade mig till gav alldeles lagom ruccola i september. Nu vĂ€xer den pĂ„ och ger lagom skörd till hela kvarteret.... 😅😍
 
  • Gröna bladiga vĂ€xter i upphöjd odlingslĂ„da, solbelyst, mot bakgrund av flis och trĂ€dgĂ„rdsverktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
Mums! 😍

TillĂ€gg: min ligger kvar i fröpĂ„sen.. 😳
 
S
G GladanS skrev:
@sinuslinus den dĂ€r höstsĂ„dden du inspirerade mig till gav alldeles lagom ruccola i september. Nu vĂ€xer den pĂ„ och ger lagom skörd till hela kvarteret.... 😅😍
Vad kul att du blev inspirerad för min egen sensommarsĂ„dd blev totalt ignorerad pĂ„ grund allt annat i livet
 sĂ„ de vissnade ner i trĂ„gen.
 
S sinuslinus skrev:
Vad kul att du blev inspirerad för min egen sensommarsĂ„dd blev totalt ignorerad pĂ„ grund allt annat i livet
 sĂ„ de vissnade ner i trĂ„gen.
Livet har verkligen en förmÄga att komma emellan. DÀrför vÀldigt glad Ät det som sköter sig sjÀlv likt denna gjort.
 
S
Mina San Marzano-tomater har tagit fart nu i vĂ€rmen. Ska ju ge bort tomaterna till en kompis och fĂ„ tomatsĂ„s tillbaka. 😄
Hand hÄller omogen tomat pÄ vÀxt inomhus, gröna blad, potentiellt vÀxthus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Mina San Marzano-tomater har tagit fart nu i vĂ€rmen. Ska ju ge bort tomaterna till en kompis och fĂ„ tomatsĂ„s tillbaka. 😄
[bild]
Fina! Jag hittade en idag men den hade pistillröta. Kan ha varit lite halvdÄlig pÄ jÀmn bevattning. Fasen va svÄrt det Àr med tomater i hink i vÀxthuset.
 
G GladanS skrev:
Fina! Jag hittade en idag men den hade pistillröta. Kan ha varit lite halvdÄlig pÄ jÀmn bevattning. Fasen va svÄrt det Àr med tomater i hink i vÀxthuset.
NĂ€r jag odlade tomater i stora krukor (20 liter) hade jag bevattningssystem i krukorna. Har du det?

Nu odlade jag ju inte i vÀxthus men pÄ en del av altanen som blir jÀvulskt varm och dessutom Àr blÄsig. Absolut inte optimalt men bortsett frÄn att jag var för dÄlig pÄ att gödsla sÄ funkade det bra.

Det var ett sÄdant dÀr solcellssystem som vattnar automatiskt frÄn tunna.
 
Har det, men inte hittat tiden att plocka fram det i Ă„r, satte enhetens pĂ„ laddning igĂ„r dock sĂ„ det kommer.... Är inte helt nöjd med det dĂ„ det ofta blir för mycket vatten istĂ€llet, i Men absolut bĂ€ttre Ă€n inget om man Ă€r borta nĂ„gra dagar.
 
G GladanS skrev:
Har det, men inte hittat tiden att plocka fram det i Ă„r, satte enhetens pĂ„ laddning igĂ„r dock sĂ„ det kommer.... Är inte helt nöjd med det dĂ„ det ofta blir för mycket vatten istĂ€llet, i Men absolut bĂ€ttre Ă€n inget om man Ă€r borta nĂ„gra dagar.
Mitt gÄr att stÀlla i 5 olika lÀgen sÄ att man kan styra mÀngden vatten.
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.