Gå ihop med övriga grannar ochj skaffa lite vuvuzelor och ställer er och blås i kör mot de som har fest. Lär inte uppskattas av de festande.

• Gilla
jocke31
  • Laddar…
jonas.o jonas.o skrev:
När vi fick ny granne som spelade väldigt högt på eftermiddagen startade jag opera ännu högre. Det blev nästan omedelbart tyst från andra sidan (och operan) och sen har det inte varit minsta problem.
Om man blir störd i anslutning till midsommar, borde det vara effektivt att, som moteld, fira Johannes Döparens dag genom att framåt sena kvällen dra på operan "Salome" av Richard Strauss på hög volym. Gärna med Birgit Nilsson. Visst var Biggan en gudabenådad sångerska, men ingen kan förneka att hennes röst hade avsevärd "penetrating power".

(Fotnot: Johannes Döparens dag firas traditionellt den 24 juni, fast Svenska Kyrkan har numera bestämt sig för att fira den på den söndag som infaller närmast den 24 juni. Därmed kommer den alltså strax efter Midsommarafton. Associationen mellan "Salome" och Johannes Döparen består i att titelfiguren krävde att få hans huvud på ett fat.)

• Gilla
Ockupanten och 1 till
  • Laddar…
Om man blir störd över att folk firar midsommar med fest eller har en 50-årsfest av rang - då är man störd.

• Gilla
TobbeWendt och 1 till
  • Laddar…
Huggedugge1 Huggedugge1 skrev:
Om man blir störd över att folk firar midsommar med fest eller har en 50-årsfest av rang - då är man störd.
Nåja, nu finns det ju gradskillnader. Jag skulle inte reta upp mig över ett midsommarfirande med hög musik, så länge det hela avslutas i anständig tid (säg senast kl 2 på natten). Men det är ju inte vad TS beskriver.

Sen kan jag personligen förundra mig över hur de människor är funtade som tycker det är kul att spela musik så högt att det inte går att föra ett normalt samtal.

• Gilla
lutorm och 1 till
  • Laddar…
Vid två på natten är det bara musik på insidan huset.

Svaret på din andra fråga beror troligen på vilken typ av musik man spelar, vilken anläggning man har och vad man gör till musiken.

Vet ingen som tycker om att dansa till musik där ett samtal överröstar musiken…

Men ett bra ljudsystem löser det så att det går att kombinera.

Claes Sörmland
H hhallen skrev:
Om man blir störd i anslutning till midsommar, borde det vara effektivt att, som moteld, fira Johannes Döparens dag genom att framåt sena kvällen dra på operan "Salome" av Richard Strauss på hög volym. Gärna med Birgit Nilsson. Visst var Biggan en gudabenådad sångerska, men ingen kan förneka att hennes röst hade avsevärd "penetrating power".

(Fotnot: Johannes Döparens dag firas traditionellt den 24 juni, fast Svenska Kyrkan har numera bestämt sig för att fira den på den söndag som infaller närmast den 24 juni. Därmed kommer den alltså strax efter Midsommarafton. Associationen mellan "Salome" och Johannes Döparen består i att titelfiguren krävde att få hans huvud på ett fat.)
Carl Orff. Efterkrigsverk. Jag kan nog gräva fram gamla inspelningar på CD. Finns t o m på Youtube numera:

• Gilla
pmd
  • Laddar…
Men dra ur sladden och spöa skiten ur dom...

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Carl Orff. Efterkrigsverk. Jag kan nog gräva fram gamla inspelningar på CD. Finns t o m på Youtube numera:

[media]
2.40 timmar?

wolf-of-wall-street-rookie-numbers.gif

Men 10 timmar Steve Winwood knäcker nog de flesta. ;)

Från videobeskrivningen:

I hope this sparks joy in somebody. Or is used to torment your annoying neighbors. Whatever works.

Redigerat:
  • Haha
Kjelle111 och 1 till
  • Laddar…
Eller också är det du som är störd. Du må ha legal rätt att spela hög musik även på natten, ingen aning. Men du verkar sakna social kompetens. Du skiter i dina grannar men tänk på att du kan skjuta dig själv i foten. Kanske nån dag behöver du deras medgivande för ett Attefallshus, eller de ska ringa ambulans när du trillat från stegen.
Bli vuxen nån gång!

• Gilla
  • Haha
David L och 5 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Eller också är det du som är störd. Du må ha legal rätt att spela hög musik även på natten, ingen aning. Men du verkar sakna social kompetens. Du skiter i dina grannar men tänk på att du kan skjuta dig själv i foten. Kanske nån dag behöver du deras medgivande för ett Attefallshus, eller de ska ringa ambulans när du trillat från stegen.
Bli vuxen nån gång!
Läs du tråden igen…

S stugan_i_skogen skrev:
Kör de på elverk? Annars kanske det finns möjlighet till lokalt strömavbrott.
Ja jag vet ju vad jag skulle göra om jag bodde nära sådana ljudterrorister.

Jag skulle i förväg undersöka vilket kabelskåp huset matas ifrån. Sedan runt kl 23 snåret skulle jag gå dit o bryta huset.

Bäst effekt skulle det ju bli om det är ett modernt kabelskåp med "list". Den tar man ju med sig. Då är det ju inte bara att skruva i nya säkringar utan då måste de ringa nätägaren. Kan bli mycket intressant.

Observera ! Detta är ju olagligt men i kampen mot idioter så måste man ibland vars lite kreativ.

Måste säga att jag är förvånad över alla jvla fnösketråkiga personer som inte har ett liv men är duktiga skrivbordsskrivare bakom tangenterna.

Börja lev lite. Skratta, ha kul, skaffa ett socialt umgänge och ta er inte på så stort allvar så att ni spricker för att någon t ex har midsommarfest…

Jisses…

• Gilla
RalleB och 1 till
  • Laddar…
Måste säga att jag är förvånad över alla jvla fnösketråkiga personer som inte har ett liv men är duktiga skrivbordsskrivare bakom tangenterna.

Börja lev lite. Skratta, ha kul, skaffa ett socialt umgänge och ta er inte på så stort allvar så att ni spricker för att någon t ex har midsommarfest…

Jisses…
nu handlar det ju dock om ett frekvent festande långt in på småtimmarna och inte någon enstaka midsommarfest.

• Gilla
Ironside och 1 till
  • Laddar…
Krokben Krokben skrev:
Jag var med om det för ett par år sedan. Vaknade klockan 3 av att rutorna skakade och sängbordet vibrerade. Snackade med närmaste granne och vi gick gemensamt dit och skällde ut dem för att dem inte visade någon hänsyn till de övriga i kvarteret. Dem blev ställda för att jag var väl rätt arg och otrevlig, och så här på efterhand så ångrar jag väl att jag var så rabiat förbannad med man blir ju galen. Hade jag gjort om det så hade jag nog agerat mer lugnt och "vuxet". Så testa det.
Vuxet? Varför är det inte vuxet att bli heligt förbannad när något är åt helvete? Det är väl typiskt svenskt att nästan ursäkta sig och fläka sig ut och in för för att verka trevlig oavsett situation.
Ett talande exempel är väl senaste skjutningen i Farsta. Varför blir inte folk heligt förbannade över utvecklingen och kräver snabb aktion av alla inblandade från politiker till polisen. Det borde vara ett jäkla liv i landet över denna misär. Men icke. Svensken hukar sig i vanlig ordning.

• Gilla
Elajomannen och 2 till
  • Laddar…
I
Du verkar ha svårt att förstå, läs mitt första inlägg igen kanske? Jag tror ärligt talat inte du varit med om att bli störd på detta vis. Tänk dig såhär, du har en familj med par ungar, när du nattar några av dem för dagen så drar grannen igång hög musikt så att väggar skakar. Barnen beklagar sig att de inte kan somna inte ens med proppar(för de som nu kan ha sådana). Först kl 4 på morgonen kan familjen få en blund. Som vanligt är nästkommande dag fullbokad men familjen är minst sagt as trött. Känns det som att det skulle kunna vara okay ens 1 gång om året?

Jag är övertygad om att de som håller låda antingen inte själva blivit störda på liknande vis eller så lever de helt enkelt ett helt annat liv där man inte är vidare intresserad av att ta hänsyn.

Återigen, vi har många grannar som festar men de festar normalt, då kan familjen ha filmkväll, spelkväll och till och med sova vid hyfsat normal tid. Det är så man visar respekt för sina grannar, klarar man inte det ska man inte bo med grannar. Behöver man hyra in en fet PA anläggning för en fest i sin trädgård så borde det redan där vara en varningsklocka på att man är ute o cyklar.

Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.