Sålde en bil idag och det var mycket roligt. 1 minut efter blocket- inlägget började det rassla i mejlboxen. En timme senare stod det två killar utanför dörren och ville köpa. Sedan finns ju dom vanliga köpare med kompispriser. En skrev: " jag kan betala 33 kkr". Jag svarade: " Kul, men då ska du köpa en annan bil".
Kul att köpslå. Men man ska ha klart sin egen moralisk standard. Jag brukar ge den första seriösa spekulanten första chansen, även om det ringer många andra senare som vill köpa direkt.
 
  • Gilla
Totte_S
  • Laddar…
Kan bli läskigt att sälja oxå.
Har nog skrivit här förr om en Transit jag skulle sälja, en bjöd 8000:- isf utsatta 6000:-
Det dök upp 2 bilar med 5 pers varje och började pruta på rostfläckar innan de ens kört bilen. Stämningen blev mycket hotfull, de tyckte jag lurat de åka så långt.
Tror jag fick mina 6000:-, men var mest glad över att de åkte.
 
Isakare Isakare skrev:
Kan bli läskigt att sälja oxå.
Har nog skrivit här förr om en Transit jag skulle sälja, en bjöd 8000:- isf utsatta 6000:-
Det dök upp 2 bilar med 5 pers varje och började pruta på rostfläckar innan de ens kört bilen. Stämningen blev mycket hotfull, de tyckte jag lurat de åka så långt.
Tror jag fick mina 6000:-, men var mest glad över att de åkte.
De har de svinen satt i system :cry:
 
galento
Isakare Isakare skrev:
Kan bli läskigt att sälja oxå.
Har nog skrivit här förr om en Transit jag skulle sälja, en bjöd 8000:- isf utsatta 6000:-
Det dök upp 2 bilar med 5 pers varje och började pruta på rostfläckar innan de ens kört bilen. Stämningen blev mycket hotfull, de tyckte jag lurat de åka så långt.
Tror jag fick mina 6000:-, men var mest glad över att de åkte.
Hade dessa utländsk härkomst ? Personer här har råkat ut för liknande saker.
 
Redigerat:
Lugnt i backarna. Att sälja en bil är ingen söndagspromenad. Man ska veta vad man gör och uttrycka sig mycket bestämd. Sedan finns det skitstövlar på köparsidan av alla härkomster.
 
Jag sålde en bil då kom det ett helt gäng och tittade på den. Efter att dom anmärkt på alla fel jag redan talat om för dom i telefon så skulle dom ha ner priset men jag sänkte inte priset. Det här var då när man ännu skrev papper och skickade in för ägarbyte. Så dom skrev morgondagens datum för ägarbyte. Jag hade gjort färdigt ett skilt kvitto också och där skrev jag rätt datum. Dom for sedan och tanka fullt och struntade i att betala i tron att jag skulle bli ansvarig när dom skrivit morgondagens datum. Men när jag kunde visa kvittot med rätt datum så var det som åkte på det ändå.
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Vilka rövhål det finns
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Jag håller med @Dan_Johansson, köp Turbon och ta väl hand om den. De börjar bli riktigt ovanliga.
 
  • Gilla
reez och 3 till
  • Laddar…
Börjar aktivt ogilla bilen p.g.a. dessa inlägg snarare...
 
T Thomas_Blekinge skrev:
En skrev: " jag kan betala 33 kkr". Jag svarade: " Kul, men då ska du köpa en annan bil".
Kom detta från en firma som ligger i Kristianstad? I så fall har jag också "mejlväxlat" med honom vid två tillfällen...
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
B
Köp turbon! Hade jag stått i valet hade jag inte tvekat. För min del är inte fyrdörrars någon nackdel, men smaken är olika.

Skulle jag köpa en Saab 900 igen skulle jag sikta på en 87:a eller senare, de har bromsar av samma typ som 9000, jag gillar inte de gamla med handbromsen i fram.
 
Jag skulle föreslå en aero sedan såg jag vad dom kostar. Om du inte har bråttom så skulle jag vänta på en som tilltalar dig.
 
Har ju hittat en som tilltalar mig? Desto längre man väntar desto dyrare blir alla saabar...

Du kommer ändå aldrig att hitta en sån saab till ett pris jag kan betala som inte är rent skrot redan.

Jag har nu bjudit ett lägre bud för turbo saaben kanske jag tar den ändå. Kan ju riva ut inredningen och måla den svart eller nån liknande färg.
 
Ja dom verkar stiga i pris nu. Turbo är ju roligt men också en sak till som kan krångla.

Har du sett i Sverige eller vill du inte fara dit och hämta?
 
Det är så mycket oklart med att köpa från Sverige, vad hamnar man att betala i importskatt t.ex. länge sen jag importerat en bil men förra gången var det blodigt. Och så är det längre och dyrare att ta sig dit.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.