Jocce81 Jocce81 skrev:
Absolut, ska jag såga mycket och på samma ställe är dammsugaren given, men som det sett ut nu har jag gjort en del "on the fly" och det är jobbigt att släpa runt dammsugaren...


/Jocce
Det rättfärdigar en sån här ;)

Batteridriven ryggsäcksdammsugare från Makita med slang och munstycke, mobil rengöringslösning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Det rättfärdigar en sån här ;)

[bild]
Beställer Direkt! ;)


/Jocce
 
Jocce81 Jocce81 skrev:
Beställer Direkt! ;)


/Jocce
Utmärkt! Då tjänar du massa pengar på att slippa köpa en överprisad påse(y)
 
  • Gilla
Jocce81
  • Laddar…
J JFrisk skrev:
Utmärkt! Då tjänar du massa pengar på att slippa köpa en överprisad påse(y)
Bästa spartipset är alltid att köpa fler prylar ;)


/Jocce
 
Jocce81 Jocce81 skrev:
Ja, tror förvisso om jag bara monterar på utkastaren så blir det bättre, men dammuppsamlare är bra..stod med dörren till boden öppen så kom ju in en del där också, bara gå loss med lövblåsen :rofl:

Absolut nöjd med den, om än att jag inte använt den så mycket, men jag har också NOLL erfarenhet av cirkelsågar sedan innan, detta är min första. Den gör i alla fall sitt jobb på de få projekt jag än så länge gjort med den :)

Får se i sommar/höst om jag får till att bygga den där spången i fjällstugan så kommer den väl få bekänna färg lite mer.


/Jocce
Annars funkar det med avloppsrör.
 
  • Makita sladdlös cirkelsåg på röd sågbänk med sågspån, verktyg i arbetsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jocce81
  • Laddar…
K kniv skrev:
Nackdelen med 680, spånet hamnar i byxfickorna. 660 har ju klingan på andra sidan så då är det inte samma problem.

Är du nöjd med 680 annars? Jag borde köpa ny cirkelsåg snart, gamla trotjänaren med kolborstar börjar bli trött efter 10 år ish. Så står i valet och kvalet mellan 660 och 680… Är ju mest van med 660 varianten egentligen
Kör 680Z som min allround. Såpass nöjd att jag har flera. Stora skillnaden är väl att klingan sitter till vänster för högerhänta.
 
K kniv skrev:
Såg att detta var idag i Årsta, Värmdö imorgon.
I fjol när jag var på den var det ganska kassa priser ändå om man jämför med nätbutiker osv. för privarpersoner.

[länk]
Jag håller verkligen inte med om priserna.
Det var riktigt bra priser och det som inte redan var på kampanj gick att förhandla till sig riktigt bra deals på.
I år också.

Jag köpte en DAS180z för 1.750:-
Billigaste på prisjakt ligger på 2.093:-

Köpte även en DCF301 för 1.250:-
Billigaste på prisjakt ligger på 1.554:- med frakt.

Utöver detta köpte jag nya knivar + monteringssats till hyveln, till riktigt bra pris.
 
K
C Chentin skrev:
Jag håller verkligen inte med om priserna.
Det var riktigt bra priser och det som inte redan var på kampanj gick att förhandla till sig riktigt bra deals på.
I år också.

Jag köpte en DAS180z för 1.750:-
Billigaste på prisjakt ligger på 2.093:-

Köpte även en DCF301 för 1.250:-
Billigaste på prisjakt ligger på 1.554:- med frakt.

Utöver detta köpte jag nya knivar + monteringssats till hyveln, till riktigt bra pris.
Okej beror väl kanske på då vem man får prata med om de vill pruta eller specifikt vilka maskiner man köper då. Köpte dragare, fogpistol DCG180Z, kedjesåg DUC303Z och lite annat. Men de priserna med moms var inte lägre än vad jag kunde få på Hornbach och billigaste nätbutikerna. Men även när jag jämförde de stora röda priserna som de skyltade med på kapger-sågar så var det inte superpriser ändå.
Kanske bättre i år..

Vi väntar fortfarande på stomspikpistolen och utmanaren till Festool HKC55....
 
C Chentin skrev:
Jag håller verkligen inte med om priserna.
Det var riktigt bra priser och det som inte redan var på kampanj gick att förhandla till sig riktigt bra deals på.
I år också.

Jag köpte en DAS180z för 1.750:-
Billigaste på prisjakt ligger på 2.093:-

Köpte även en DCF301 för 1.250:-
Billigaste på prisjakt ligger på 1.554:- med frakt.

Utöver detta köpte jag nya knivar + monteringssats till hyveln, till riktigt bra pris.
Jo men samtliga priser är + moms. Så för privatpersoner blir det inte så bra pris. Jag hade spanat in DHS680z. De hade den till 1995:-, bra pris tänkte jag tills jag skulle betala, 2493:- då fular jag mig hellre och åker till Hornbach och kör prisgaranti mot Amazon för 2100.
 
D Dr.Rosenrosen skrev:
Jo men samtliga priser är + moms. Så för privatpersoner blir det inte så bra pris. Jag hade spanat in DHS680z. De hade den till 1995:-, bra pris tänkte jag tills jag skulle betala, 2493:- då fular jag mig hellre och åker till Hornbach och kör prisgaranti mot Amazon för 2100.
Priserna jag angav var inkl. moms.
 
C Chentin skrev:
Priserna jag angav var inkl. moms.
då var det ju en helt annan sak. Var det här på optimera i Årsta nu idag?
 
D Dr.Rosenrosen skrev:
då var det ju en helt annan sak. Var det här på optimera i Årsta nu idag?
Men det var när "turnén" var i Lund och Hässleholm för några veckor sen.
Samma säljare fans på plats både i år och förra året.
Det gick även att snacka till sig lite merchandise i form av tröjor, badbyxor, kalsonger, kepsar osv.
 
Åkte tillbaka. Tyvärr exkl moms på alla priser som listas som extremt bra priser.
 
  • Reklamskylt för Makita Road Tour med verktyg och priser, datum för event, "Succén är tillbaka!" slogan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Stiftet och 1 till
  • Laddar…
Har idag insett att jag villhöver en batteridriven sticksåg, efter ett par bökiga / dåliga ursågningar i reglar.
(Ja jag behöver också träna mer 🤣)

Vilken 18V sticksåg ska man satsa på?
Har noll koll själv,men allt blir nog bättre än den 15 år gamla ÖoB-köpta sågen för 99 kr jag har nu 🤣

(Helst så klart en Makita 18v då jag har övriga maskiner i detta...)

/Jocce
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.