Hej,
I februari 2018 monterade en elektriker 6 st utanpåliggande jordade 2-vägsuttag hos oss på 6 st pelare. Nu behöver jag byta ett uttag men jag hittar det inte. Finns är något vant öga som kan hjälpa mig?
Måttet på uttaget får jag till
Höjd: 97 mm
Bredd: 64 mm
Djup: 41 mm
Färg: ren vit
Elektrikerns firma finns inte längre men jag gissar att han handlade av Ahlsell och att det bör vara standardgrejor av känt fabrikat. Jag betalade 118,30 kr/st + moms (dvs ca 148 kr/ st) men tyvärr specificeras inte vilket uttag det gäller.
Tacksam för svar!
I februari 2018 monterade en elektriker 6 st utanpåliggande jordade 2-vägsuttag hos oss på 6 st pelare. Nu behöver jag byta ett uttag men jag hittar det inte. Finns är något vant öga som kan hjälpa mig?
Måttet på uttaget får jag till
Höjd: 97 mm
Bredd: 64 mm
Djup: 41 mm
Färg: ren vit
Elektrikerns firma finns inte längre men jag gissar att han handlade av Ahlsell och att det bör vara standardgrejor av känt fabrikat. Jag betalade 118,30 kr/st + moms (dvs ca 148 kr/ st) men tyvärr specificeras inte vilket uttag det gäller.
Tacksam för svar!
Tack, Schneider electric. Men kanske ett utgånget uttag.Demmpa skrev:
P peter.nilsson83 skrev:
Hm… Ja enligt din länk är de 105 mm höga och 71 breda. Och när jag gluttar längst in hittat jag ”schneider electric”-loggan.P peter.nilsson83 skrev:
Haha, ja jag kanske minns helt fel ändå. Ber om ursäkt om jag vilseleder dig.T torpskane skrev:
Eller så minns jag fel.P peter.nilsson83 skrev: