Börjar närma sig
 
  • Solpaneler monterade på en lutande takyta, soligt väder, klarblå himmel, några kablar och verktyg synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hmmm, det går bra nu. Ni kommer ihåg kunden som fått i FB-gruppen som fått samtal från UE som inte fått betalt av Sunroof, annars kolla förra sidan :)

För en vecka sen så ........

En skärmdump av en konversation på sociala medier som diskuterar problem och kontakt med Lech Kaniuk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det går bra nu!
 
  • Gilla
Stubai
  • Laddar…
Andra sidan klar nu, elektrikern kommer imorgon
 
B Bästerortarn skrev:
Hmmm, det går bra nu. Ni kommer ihåg kunden som fått i FB-gruppen som fått samtal från UE som inte fått betalt av Sunroof, annars kolla förra sidan :)

För en vecka sen så ........

[bild]

Det går bra nu!
Detta är fortfarande ett ouppklarat ärende.
Det är någon slags UE som driver projekt åt Sunroof som i förstahand har misskött sig här. En firma med säte i Jönköping.
 
S sk007 skrev:
Detta är fortfarande ett ouppklarat ärende.
Det är någon slags UE som driver projekt åt Sunroof som i förstahand har misskött sig här. En firma med säte i Jönköping.
Kanske är seg men jag fattar inte, vem menar du har misskött sig?

Och hur mycket insyn har du egentligen:thinking:
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Kanske är seg men jag fattar inte, vem menar du har misskött sig?

Och hur mycket insyn har du egentligen:thinking:
Sunroof har anlitat en firma från Jönköping för att montera och installera anläggningen. Firman från Jönköping har i sin tur anlitat underentreprenörer som inte får betalt.
Jag ville bara tydliggöra att det i detta fall inte är Sunroof som är den direkta syndabocken här, även om de borde ha huvudansvaret.

Jag har 100% insyn.
 
  • Gilla
  • Wow
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
S sk007 skrev:
Sunroof har anlitat en firma från Jönköping för att montera och installera anläggningen. Firman från Jönköping har i sin tur anlitat underentreprenörer som inte får betalt.
Jag ville bara tydliggöra att det i detta fall inte är Sunroof som är den direkta syndabocken här, även om de borde ha huvudansvaret.

Jag har 100% insyn.
Varför får inte UE betalt av Jönköpingsfirman ?
 
K
S sk007 skrev:
Sunroof har anlitat en firma från Jönköping för att montera och installera anläggningen. Firman från Jönköping har i sin tur anlitat underentreprenörer som inte får betalt.
Jag ville bara tydliggöra att det i detta fall inte är Sunroof som är den direkta syndabocken här, även om de borde ha huvudansvaret.

Jag har 100% insyn.
Vadå borde ha huvudansvaret?
har nån kund anlitat Sunroof så är det väl deras ansvar att få jobbet gjort.
 
  • Gilla
mortimer och 1 till
  • Laddar…
K K. L skrev:
Vadå borde ha huvudansvaret?
har nån kund anlitat Sunroof så är det väl deras ansvar att få jobbet gjort.
Precis. "Affärsrelationen" är mellan beställaren och Sunroof, om Sunroof väljer att anlita 1miljon olika UE i olika led spelar ingen roll öht
 
M mortimer skrev:
Varför får inte UE betalt av Jönköpingsfirman ?
De bestrider fakturan och påstår att de inte har beställt något arbete, trots att beställningen är gjord skriftligen.
 
K K. L skrev:
Vadå borde ha huvudansvaret?
har nån kund anlitat Sunroof så är det väl deras ansvar att få jobbet gjort.
I det här fallet är det inte frågan om vem som har ansvaret över att få jobbet gjort. Det är frågan om vem som är ansvarig för att alla ue ska få betalt.
 
N Nobbe12 skrev:
Har tyvärr inga bilder före på mobilen
Vad händer när det uppstår temperaturskiftningar? Den plåtlösningen kommer ju i slutändan lossna. Ger det max fem år, sen kommer det börja läcka. Vad sa besiktningsmannen om denna lösning?
 
ulfben ulfben skrev:
Vår upplevelse är precis som din. Här lämnade de fyra slingor a' >800 volt vardera liggande på garagegolvet i en månad. När elektriken kom för att städa upp röran så visade det sig att två av slingorna inte ens var inkopplade på taket.
[bild]

Utbildning och egenkontroll är obefintlig. Vi fick inte ens en projektledare för bygget, så trots att de sålt en helentrepenad så är det min arbetstid som gått åt till att kontrollera Sunroofs arbete.

Vi har lyckats undvika att få hela vinden förstörd enbart tack vare att vår besiktningsman ryckt ut regelbundet (till en kostnad av >18 000kr hittils) och förklarat vad fan produktbladen säger. Vi snackar om helt grundläggande grejer som att "man kan inte tejpa hål i takduken" och "hängrännor måste ha fall mot stupröret", och "ni får inte bygga in skadat kablage"...
[bild]

De säljer ett premiumtak men levererar en påse älgknän...
[bild]
UEn tyckte att detta var ett rimligt utfört jobb. Kolla linjeringen på de skruvarna! Överlappet på plåtarna var också undermåligt. Förstå hur mycket pengar jag sparat Sunroof ('s ansvarsförsäkring) genom att jag varit på ställningen och dokumenterat och rapporterat sån här skit varenda jävla dag.
Noll premiumkänsla där!!
 
M Målarenfixar skrev:
Det skulle vara intressant om det fanns en brandskyddsexpert på forumet som kan ge sin syn utifrån brandskyddet på olika installationslösningar rent generellt.
Underlagspappen är ju viktig i denna fråga. Använder dem tex Haloten 380, säger det siog själv vad som händer om gnistbildning uppstår.
 
W Wredet skrev:
Underlagspappen är ju viktig i denna fråga. Använder dem tex Haloten 380, säger det siog själv vad som händer om gnistbildning uppstår.
Kan du utveckla? Vilken papp skulle ge bäst skydd?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.