Hej,
Det vankas köp av lägenhet och undrar huruvida ni tror att det skulle kunna vara möjligt att flytta köket enligt planritning för att göra denna bostad till en tvåa.
Behöver tips vad jag bör tänka på innan köpet, samt vad ni uppskattar att detta kalas skulle kosta. Samt vad som behövs vid flytt av kök.
mvh, L
Det vankas köp av lägenhet och undrar huruvida ni tror att det skulle kunna vara möjligt att flytta köket enligt planritning för att göra denna bostad till en tvåa.
Behöver tips vad jag bör tänka på innan köpet, samt vad ni uppskattar att detta kalas skulle kosta. Samt vad som behövs vid flytt av kök.
mvh, L
Då det saknas mått är det svårt att ge ett bra råd om det får plats.L Lvlindv skrev:Hej,
mvh, L
Men jag tänker att det är främst en sak du måste ha koll på innan du ens tänker tanken, kommer styrelsen godkänna att du flyttar köket?
Sen självklart praktiska saker som avlopp, vatten och ventilation. Hur drar du det till nya köket?
Utan att säga för mycket tror jag det blir dyrare att göra det här än att köpa en tvåa från början.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 819 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 819 inlägg
Jag håller med om det andra du skrev men när det gäller priset så beror det ju på var lägenheten finns för om det gäller Stockholms innerstad där priset är 100 000 kr/kvm så kostar 10 kvm för ett sovrum alltså en miljon och så mycket kostar det nog inte att flytta köket.O Ossian K Olsson skrev:
Du får nog räkna med att det kommer att gå en del rör från nya köket och in i sovrummet bort till ställena där vatten, avlopp och imkanal (frånluft i kök) finns idag.L Lvlindv skrev:
Du behöver även få till så att det nya sovrummet får in friskluft. Hur det ska göras beror på hur ventilationen i huset fungerar.
Steg 1: Ring ordföranden eller någon annan ledamot i styrelsen.
Välkommen till forumet också!
L Lvlindv skrev:Hej,
mvh, L
lägenheten är på 40kvm i Stockholm innerstadO Ossian K Olsson skrev:Då det saknas mått är det svårt att ge ett bra råd om det får plats.
Men jag tänker att det är främst en sak du måste ha koll på innan du ens tänker tanken, kommer styrelsen godkänna att du flyttar köket?
Sen självklart praktiska saker som avlopp, vatten och ventilation. Hur drar du det till nya köket?
Utan att säga för mycket tror jag det blir dyrare att göra det här än att köpa en tvåa från början.