Gör den större. Jordavtryxket blir ju samma men du får plats med ett riktigt garage, förvaring och bio
 
HOBBY ARCHITECT
A atomlab skrev:
Gör den större. Jordavtryxket blir ju samma men du får plats med ett riktigt garage, förvaring och bio
Förstår inte vad du menar. Såhär ser det ut nu:

Detaljerade ritningar av en byggnads planlösningar, inkluderar källare, bottenvåning och andra våningen.
 
HOBBY ARCHITECT
A atomlab skrev:
En akvarium som skall vara fint skall inte har direkt solljus. Solljus gör att alger frodas och fiskar kommer ej trivas med temperaturomväxligen. Även om det teoretiskt skulle gå att lösa så går det konstabsa solljuset inte att lösa.
Så sähär kan man inte ha det?
Ett rum med fönsterakvarium i dörren, fylld med guldröda guldfiskar, mot grönt utomhuslandskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nej.
 
HOBBY ARCHITECT
H heimlaga skrev:
Nej.
Jag kanske får ha lite fiskar i fontänen istället och ta bort akvariet.
 
HOBBY ARCHITECT
HOBBY ARCHITECT
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild] [bild]
En grej jag undrar, behövs det nånting så man kan stänga mellan "öppet ner" till vinterträdgården/poolen även på övervåningen? På nerevåningen kan man det, kan nog va skönt om det är massa ungar som badar och låter i poolen medan man vill sitta i vardagsrummet och ta det lugnt. Men då hörs det kanske en del från övervåningen istället?

Men väggen till tv-rummet på övervåningen är inte lika lång som räcket och det kortare fönstret in mot sovrummet är bredare än räcket, så det skulle inte bli så snyggt om det fönstret var täckt. I så fall om man kunde dra för nåt slags skjutfönster både från höger och vänster. Annars får man väl ha nån slags fönster som man viker ihop från vänster sida, mot tv-rummets vägg. Men det vore inte lika snyggt. Finns det nåt slags fönster man kan dra ner från taket, som också måste vikas då förståss, fast på andra hållet?

Hoppas ni förstår hur jag menar. :geek::thinking:
Bumpar detta problem om nån har en lösning.
 
HOBBY ARCHITECT
Vad tycker ni om detta galna hus? :D Det gör inget om ni klagar en massa, jag gjorde det mer på skoj. Superstort (860 kvm), superlyxigt och kanske inte helt genomtänkt. Sluttninghus i anslutning till en enda stor glaskub som är en vinterträdgård. Master bedroom är i källarplan och dom andra sovrummen på tredje plan.

Enkel 3D-renderad byggnad, geometrisk, gråtoner, fönster, ingen textur, skissliknande, modern arkitekturstil.

Arkitektoniska ritningar av ett hus fördelade på källarplan, entréplan och övre plan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


https://3dwarehouse.sketchup.com/model/bf914d9c-8ea6-4baa-a740-82d52192d8b1/GLASS-CUBE
 
Redigerat:
Snyggt vardagsrum- och köksplacering. Praktiskt med köket i vinkel så man slipper plocka undan allt vid fest. Bra antal sittplatser i vardagsrummet för den här storleken på hus.
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
Du fortsätter att planera lyxhus för miljardärer med överstora tv-rum och internatkänsla ser jag.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
BirgitS
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Superstort (860 kvm)
Hur får du fram de kvm som du anger?
Jag försökte uppskatta översta planets storlek utifrån möblering och fick det till ungefär 100 kvm, vilket skulle ge 300 kvm totalt för själva bostaden. Då har jag inte räknat med vinterträdgården så då kanske 100 kvm till.

Ska du få ett hus att kännas superlyxigt så måste du göra rummen mycket större än vad de behöver vara, typ ett vardagsrum på 100 kvm som kan inredas med fyra olika typer av sittgrupper och ha en massa fri yta för att gå runt och mingla, ett matbord för 20 personer. Någon köksö där folk kan sitta behövs inte för när det är fest på gång har man en inhyrd kock och inga vill sitta och titta på kocken utan bara passera förbi.Ett master bedroom som rymmer en soffa med egen TV framför.
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
F Finndjävel skrev:
Du fortsätter att planera lyxhus för miljardärer med överstora tv-rum och internatkänsla ser jag.
BirgitS BirgitS skrev:
Hur får du fram de kvm som du anger?
Jag försökte uppskatta översta planets storlek utifrån möblering och fick det till ungefär 100 kvm, vilket skulle ge 300 kvm totalt för själva bostaden. Då har jag inte räknat med vinterträdgården så då kanske 100 kvm till.

Ska du få ett hus att kännas superlyxigt så måste du göra rummen mycket större än vad de behöver vara, typ ett vardagsrum på 100 kvm som kan inredas med fyra olika typer av sittgrupper och ha en massa fri yta för att gå runt och mingla, ett matbord för 20 personer. Någon köksö där folk kan sitta behövs inte för när det är fest på gång har man en inhyrd kock och inga vill sitta och titta på kocken utan bara passera förbi.Ett master bedroom som rymmer en soffa med egen TV framför.
Två helt olika åsikter där alltså. :D

Jag tycker om när man kan stänga mellan dom olika allrummen, det är därför det lätt blir korridorer på ena våningen, något som många ogillar.

Jag minskade lite på vinterträdgården, så nu är det på 818 kvm. Jag räknar ut ytan i ritprogrammet.
 
Redigerat:
BirgitS
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Jag minskade lite på vinterträdgården, så nu är det på 818 kvm. Jag räknar ut ytan i ritprogrammet.
Och hur många kvm anser ritprogrammet att det övre planet och t.ex. ett av sovrummen är?
Har ritprogrammet räknat vinterträdgården 3 gånger?
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
BirgitS BirgitS skrev:
Och hur många kvm anser ritprogrammet att det övre planet och t.ex. ett av sovrummen är?
Har ritprogrammet räknat vinterträdgården 3 gånger?
168 kvm.
21 kvm.
Nej.
 
BirgitS
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
168 kvm.
21 kvm.
Nej.
Okej, jag tycker det ser ut som att sovrummen inte är så stora utan något större än ett ordinärt föräldrasovrum, precis som föräldrasovrummet i källaren.

Men 3 x 168 kvm = 504 kvm och sen vinterträdgården (150 kvm?) ger kring 650 kvm. Var är övriga 150 kvm?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.