Thomas59
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Nähä, tänkte väl det.
Men allvarligt, är du 5 år eller? Gissade tidigare på 15-20 år men tar tillbaks det.

Ska jag tolka ditt senaste inlägg som att du på allvar tror att ditt förslag är världens bästa, och snyggaste bara för att ingen orkar googla fram alternativ som är bättre/snyggare. Lär finnas oändligt många. Tror att de flesta ii tråden anser att det är bortkastad tid med tanke på hur du hanterar synpunkter/kritik, samt att dom finner begränsat nöje i att bli kallade för idioter.

Du borde verkligen ta en funderare varför du överhuvud taget inte kan hantera att någon har synpunkter (kritik) avseende dina ”mästerverk”. Som det är nu agerar du verkligen som du vore 5 år.
 
  • Gilla
  • Haha
16386 och 2 till
  • Laddar…
Nu är jag lite osäker på om du verkligen ville ha synpynker på planlösningen men utan att själv kunna rita upp det bättre så gör jag följande reflektioner från utifrån mina egna preferenser.

1. Pool, du behöver ha ett maskinrum på lämplig plats om 2x3 meter ungefär.
2. 2-bils garage skulle inte alls räcka om jag hade råd med ett hus på 800kvm. Minst 4 bilar, helst mer eftersm det är annat som ska in där än bilar också. Jag behöver lyft för både MC och bil också. Mer djup i garaget än vad du har nu.
3. Biorum var någon inne på. Känns helt självklart i ett så stort hus. Och då menar jag ett dedikerat rum för bio - inte ett vanligt rum med en projektor. Har svårt att se var det passar in i din planlösning men har man 800kvm att leka med måste det gå att ordna.
4. Alla sovrum ligger på samma ställe. Jag vill ha gästrum med tillhörande toalett och badrum lite vid sidan av. Det fattas en huskropp för det.
5. Har man så här mycket plats måste det gå att ha walkin-garderob till alla sovrum

Generellt sett känns en korridor med alla rum samlade runt den på andra våningen som platseffektivt men omodernt. Jag vill hellre ha flyglar sammanbyggda med huvudbyggnaden och på så vis separera människor som inte ska vara på exakt samma ställe.
 
  • Gilla
Thomas59 och 1 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Thomas59 Thomas59 skrev:
Ska jag tolka ditt senaste inlägg som att du på allvar tror att ditt förslag är världens bästa, och snyggaste bara för att ingen orkar googla fram alternativ som är bättre/snyggare. Lär finnas oändligt många.
Googla fram det då, jag lyckas inte. Kan lova dig att ingen klarar det, men om nån gjorde det vore det ju otroligt kul!
 
  • Haha
Jonobe och 2 till
  • Laddar…
Thomas59
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Googla fram det då, jag lyckas inte. Kan lova dig att ingen klarar det, men om nån gjorde det vore det ju otroligt kul!
Nej, det vore bara tragiskt om nån la tid på det.

Du tog fram en usel planlösning där det mesta av vad en lyxhusköpare kan tänkas önska saknades, och när du fick synpunkter på det så kallade du 99% av de som svarat för idioter.

Du har stora problem med din självbild, kan inte ta kritik och inser inte att det är du som är problemet i denna tråd.

Du ska nog lägga arkitektdrömmarna på hyllan. Du är helt klart både okunnig och olämplig för det. Testa en karriär som internettroll i stället. Där skulle dina egenskaper passa bättre, för att inte säga perfekt.
 
  • Gilla
16386 och 2 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Thomas59 Thomas59 skrev:
Nej, det vore bara tragiskt om nån la tid på det.

Du tog fram en usel planlösning där det mesta av vad en lyxhusköpare kan tänkas önska saknades, och när du fick synpunkter på det så kallade du 99% av de som svarat för idioter.

Du har stora problem med din självbild, kan inte ta kritik och inser inte att det är du som är problemet i denna tråd.

Du ska nog lägga arkitektdrömmarna på hyllan. Du är helt klart både okunnig och olämplig för det. Testa en karriär som internettroll i stället. Där skulle dina egenskaper passa bättre, för att inte säga perfekt.
Du lyckas fortfarande inte googla fram ett bättre alternativ.
 
HOBBY ARCHITECT
Man kanske kan ha ”maskinrum” för akvariet under akvariet i källaren?
 
HOBBY ARCHITECT
Herre gud, jag har ju räknat helt fel. :geek: 666 kvm är det på. Roligt nummer förövrigt. :devilish:
 
Akvarium intill bastu, tror inte att fiskarna mår bra på det, annars får du kanske både ha värme och kyla på till dom.
 
HOBBY ARCHITECT
A Argastesnickaren skrev:
Akvarium intill bastu, tror inte att fiskarna mår bra på det, annars får du kanske både ha värme och kyla på till dom.
Ja, man kan undra om det hade funkat.
 
HOBBY ARCHITECT
Svartvit ritning av planlösning med röd markerad pil och cirkel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skiss av arkitektur, enkel 3D-modell, monokrom, inget texturrätt, modern design, interiör layout.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En grej jag undrar, behövs det nånting så man kan stänga mellan "öppet ner" till vinterträdgården/poolen även på övervåningen? På nerevåningen kan man det, kan nog va skönt om det är massa ungar som badar och låter i poolen medan man vill sitta i vardagsrummet och ta det lugnt. Men då hörs det kanske en del från övervåningen istället?

Men väggen till tv-rummet på övervåningen är inte lika lång som räcket och det kortare fönstret in mot sovrummet är bredare än räcket, så det skulle inte bli så snyggt om det fönstret var täckt. I så fall om man kunde dra för nåt slags skjutfönster både från höger och vänster. Annars får man väl ha nån slags fönster som man viker ihop från vänster sida, mot tv-rummets vägg. Men det vore inte lika snyggt. Finns det nåt slags fönster man kan dra ner från taket, som också måste vikas då förståss, fast på andra hållet?

Hoppas ni förstår hur jag menar. :geek::thinking:
 
A Argastesnickaren skrev:
Akvarium intill bastu, tror inte att fiskarna mår bra på det, annars får du kanske både ha värme och kyla på till dom.

Det kommer inte att fungera utav olika anledningar.

Inte om man iaf vill ha levande fiskar i akvariet och inte ägna all ledig tid till att göra rent det från alger.
 
  • Ledsen
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
A atomlab skrev:
Det kommer inte att fungera utav olika anledningar.

Inte om man iaf vill ha levande fiskar i akvariet och inte ägna all ledig tid till att göra rent det från alger.
Du tror det är helt omöjligt alltså? Även om man har råd med massa uppvårmning och kylning?
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Du tror det är helt omöjligt alltså? Även om man har råd med massa uppvårmning och kylning?
Det är inte det som är problemet.

En akvarium som skall vara fint skall inte har direkt solljus. Solljus gör att alger frodas och fiskar kommer ej trivas med temperaturomväxligen. Även om det teoretiskt skulle gå att lösa så går det konstabsa solljuset inte att lösa.

Och varför har du ej med källaren i dina planritningar?
 
HOBBY ARCHITECT
A atomlab skrev:
Det är inte det som är problemet.

En akvarium som skall vara fint skall inte har direkt solljus. Solljus gör att alger frodas och fiskar kommer ej trivas med temperaturomväxligen. Även om det teoretiskt skulle gå att lösa så går det konstabsa solljuset inte att lösa.

Och varför har du ej med källaren i dina planritningar?
Aj då. Källaren är med, eller vad menar du?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.