---Avslutad---

Den här veckan tävlar vi om 3 st Bosch GlassVAC - den batteridrivna fönstertvätten som vann Byggahus.se's test av fönstertvättar.

Hand håller fönsterskrapa, rengör fönster, såpstreck, inomhus, grönt utomhus.

Tre vinnare får alltså varsin Bosch GlassVAC.

Gör så här för att tävla:

1. Besvara frågan nedan
2. Motivera varför just du ska vinna en fönstertvätt.

Fråga: Hur många delforum finns det i forumet på Byggahus.se under rubriken Trädgård & Utomhus?

Skriv ditt tävlingsbidrag som ett svar i den här tråden.

Tävlingen pågår till fredag den 2 juni.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Denna tävling är inte sponsrad.
 
  • Gilla
Husfixaren19 och 2 till
  • Laddar…
Det finns 9 delforum under Trädgård & Utomhus.

I dagsläget lånar jag mina föräldrars batteridrivna fönstertvätt. Även min brors familj och hans svärföräldrar lånar denna. Dessvärre har vi alla haft samma tanke att "idag är det dags att tvätta fönster", där vi varit lite sena på bollen vilket gjort att vi inte haft möjlighet att låna den. Det vore ju fantastiskt att ha en egen och kunna tvätta fönster utan att behöva planera i förväg.
 
F
1. Det finns 9 st delforum.

2. Brukar putsa fönster med trasa och tidningspapper. Med en sådan här maskin slipper jag skämmas för grannarna. Både jag och fönstren kan glänsa! :crysmile:
 
1. 9 delforum
2. Använder en gammal fönsterputspryl från Clas Ohlson. Den har jag fått laga några gånger med skruv och mutter för att den ska hålla ihop svamp och gummiskrapa. En sådan här maskin skulle vara ett rejält lyft.
 
1. 9st.
2. Med fyra barn som ständigt sätter händerna på glaset i uterummet skulle denna underlätta.. :)(y)
 
1. Det finns 9 stycken delforum.
2. Är precis vad behöver till mina fönster. Med 3 småbarn och katt behövs det kontinuerligt tvättas fönster...
 
1. 9 st.
2. Med en batteridriven fönstertvätt skulle motivationen att putsa fönstren öka markant och de skulle förhoppningsvis bli rengjorda oftare än 1 ggr per år
 
1. Det finns 9 delforum.

2. För drygt 1 år sedan flyttade vi från en bostad med 11 fönster till en bostad med 21 fönster+ fönster till källaren. Innan flytt putsade jag utsidan på fönsterna minst 12 ggr/år med vanlig skrapa, rena fönster är så energigivande.
Eftersom vårat hus har källare når jag inte längre fönstren från utsidan så en fönsterputsare hade varit helt perfekt. Då kan jag vara inomhus och nå att putsa utsidan på fönstren och åter få lika välputsade fönster som innan flytten.
 
Svar: 9 stycken

Motivering: Hur gör man tråkiga saker roliga? Man köper (vinner?) maskiner avsedda för ändamålet. Fönsterputs är typ det tråkigaste som finns, jämte dammsuga, varför inte "roliga till det" med en fönstertvätt från Bosch.

Mvh
Tobias
 
9 st finns det

Jag är helt värdelös på att få fönster tvättade utan ränder, något jag sedan irriterar mig på länge efteråt.
Kanske den här maskinen kan hjälpa mig och också då sänka blodtrycket lite...
 
1. 9 delforum
2. Våran gamla gick Kärcher WV1 har gått åt helvete så nu är vi på jakt efter en ny. Detta är precis i linje med vad vi söker!
 
1. Det finns 9 delforum.

2. vi har flyttat in i ett nybyggt hus med många stora fönster, 2x2 meter. Har gett alla fönster en genomkörare med gamla Kärchern och fått bort den värsta byggsmutsen men de kommer snart att behöva putsas igen vilket jag drar mig lite för. Det vore förstås rena fröjden att få göra det med en forumvinst.
 
1. Det finns 9 delforum.

2. Riktigt rena fönster är antagligen min enda möjlighet att se bättre ut!
Då behövs en bra fönstertvätt.

/Höghus
 
1: 9 st delforum.

2. Jag har dragit mig för att putsa fönster alldeles för länge nu… gjorde ett tappert försök när vi flyttade till huset för 4 år sedan men när solens strålar landade på rutorna kom besvikelsen. Smuts men framförallt ränder till förbannelse, jag la gummiskrapan på hyllan.

När jag såg denna tävling tändes en liten gnista. Kanske skulle jag med den här maskinen kunna få våra fönster skinande rena igen?
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Den här veckan tävlar vi om 3 st Bosch GlassVAC - den batteridrivna fönstertvätten som vann Byggahus.se's test av fönstertvättar.

[bild]

Tre vinnare får alltså varsin Bosch GlassVAC.

Gör så här för att tävla:

1. Besvara frågan nedan
2. Motivera varför just du ska vinna en fönstertvätt.

Fråga: Hur många delforum finns det i forumet på Byggahus.se under rubriken Trädgård & Utomhus?

Skriv ditt tävlingsbidrag som ett svar i den här tråden.

Tävlingen pågår till fredag den 2 juni.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Denna tävling är inte sponsrad.
Svar: Nio
Motivering: Man har putsat fönstren blanka och randfria, sen tittar solen fram.
En fönstertvätt som suger upp vattnet är nog det enda som som skulle få mig att få randfria fönster
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.