Fairlane
Eftersom den avgående styrelsen inte fick ansvarsfrihet så bör man ändå fundera över nästa steg.
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
SnällKyckling SnällKyckling skrev:
Hela styrelsen blev sparkad och nekad ansvarsfrihet.
Grattis. Med tanke på hur du beskrivit deras beteende tidigare kan jag inte låta bli att undra över hur de reagerade? Var det något annat kaos på mötet?
 
Tack alla känner mig så himla lättad :love:. Är just nu på efterfest kan uppdatera mer sen, men det var fyra timmar fullspäckat av drama irl. :beer:
 
  • Gilla
  • Älska
Frunihuset20 och 6 till
  • Laddar…
SnällKyckling SnällKyckling skrev:
Hela styrelsen blev sparkad och nekad ansvarsfrihet.
Togs det upp något förslag till ny styrelse?
 
SnällKyckling SnällKyckling skrev:
Är just nu på efterfest
Det är en särskild sorts BRF när man har efterfest efter årsmötet. :cool:
 
  • Haha
  • Gilla
Klass0n och 6 till
  • Laddar…
A A-Man_08 skrev:
Togs det upp något förslag till ny styrelse?
Vi borde väl kunna anta att den ordinarie föreningsstämman valde en styrelse? Eller det kanske vi inte kan... :surprised:
 
  • Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
SnällKyckling SnällKyckling skrev:
Tack alla känner mig så himla lättad :love:. Är just nu på efterfest kan uppdatera mer sen, men det var fyra timmar fullspäckat av drama irl. :beer:
Väntar med spänning.....
 
  • Gilla
SnällKyckling och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Har nedre Norrmalm nyktrat till nu efter stämmans efterfestsjöslag?
 
  • Gilla
  • Haha
Frunihuset20 och 4 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Har nedre Norrmalm nyktrat till nu efter stämmans efterfestsjöslag?
Jag gissar på en tredagars!
 
  • Gilla
MangeH och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Sicket antiklimax….:rolleyes:
 
  • Haha
  • Gilla
SnällKyckling och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
Hej,

Ursäkta sen återkoppling, behövde återhämta mig mentalt.

Mötet var ett vuxendagis mycket gap och skrik. Vi kan börja med att alla verkade ha klätt upp sig som det vore nobelfest, på vägen till stämman pratade man glatt och högljutt om att det skulle bli ”bråk” – vilket det också blev. Vi möttes av portvakten ”ordföranden” som skulle bocka av närvarande, redan där började han jävlas med vissa i opposition genom att låtsas inte hitta oss i bolistan, larvigt. När man kom förbi honom stod en arg kvinna som delade ut sin motion och menade styrelsen hade inte tagit med den.

Styrelsen hade rustat upp med fastighetsjurister som också var mötesordförande, man märkte väldigt fort de hade pratat ihop sig för vissa medlemmar tystnades ner fort. Men jag tror det där beteende skadade dom mer än hjälpte. Man försökte rusa igenom ekonomiska planen, minns vid ett tillfälle en förlamad man skrek; det går för fort och man ser inte texten (vilket jag håller med om). I stället för att zooma in skärmen skriker dom tillbaka han får sätta sig längst fram, varav följde 5 långa tysta minuter där han klättrade upp på sin rullator, rullade fram, oh herregud det där var så förnedrade och plågsamt att se.

Vid röstning fick ”hövdingen” hålla tal, trots att punkten inte fanns i agendan så lät fastighetsjuristen. Han sa något i stil med att han inte tolerera dålig stämning i förening, att det alltid varit trevligt bo här fram till nu och namngav personer han menade hunsar honom för dom har en personlig ”vendetta” men att han kunde tänka sig axla rollen för att återställa ordning. Ingen röstade på honom haha. Alla röstade på valberedningen förslag.

Sen fortsatta det så där, när vi kom till suppleanter så började styrelsen misskreditera en nominerad och föreslog ”en kompis”. Där lyckades dom. När vi kom till valberedning så sa man att den kvarstående kandidat psykiska hälsa mot utvärderas (vilket jag håller starkt med om), där var det nära hon petades, på tals om den häxan hon var knäpp tyst hela mötet? Är det normalt? Som tur ställde 2 erfarna personer ytterligare till valberedningen, så hon kan inte regera ensam som hon hade hoppats.

Ansvarsfrihet blev dom nekade för dom har missbrukat vår kassa med att stämma medlemmar, dela ut gratis hyra i våra lokaler och bluffprojektet för 6 miljo. Det i kombination med att revisorn inte ställer upp för omval skapade stor orohet tror jag och därmed utfallet trots man inte visste alla detaljer. Verkade även fler grannar hade ärenden mot styrelsen, juridiska alltså. Ordföranden stormade ut efter mötet och skrek ”tack för alla otrevliga mejl”...
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Wow
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Du var väl inte med?
Och hur var det nu med att ge folk (ök)namn?

Vad innebär det rent praktiskt att styrelsen inte fick ansvarsfrihet? Kan man åtala dom? Stämma?
Har inte en aning
 
  • Gilla
PontusLi
  • Laddar…
nino nino skrev:
Du var väl inte med?
Och hur var det nu med att ge folk (ök)namn?

Vad innebär det rent praktiskt att styrelsen inte fick ansvarsfrihet? Kan man åtala dom? Stämma?
Har inte en aning
Nino jag måste kunna få uttrycka mig frispråkigt. Men ja intressant fråga jag vet heller inte vad det innebär i praktiken. Man pratade kort om att granska vad som varit.

Jag undrar hur stämningen blir nu när jag träffar på f.d. ordföranden, han gillar ju inte mig och försökt vräka mig.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.