6 947 läst · 6 svar
7k läst
6 svar
Skarva parkett
Hej.
Vi har flyttat en vägg och måste skarva befintlig parkett.
Det som ligger är en björkparkett, märke okänt men den har utgått enligt säljaren av huset.
Vi har lagt in björkparkett i sovrummet som är i direkt förbindelse med överhallen där skarven skall ske.
Gamla parketten har en helt rak kant, dvs avsågad planka på längden.
Hur i helafriden skarvar jag detta??
kan jag klyva en av de nya plankorna och limma den mot befintlig?
eller måste jag använda en liten skarvlist??
Biffar en bild ikväll
//Sture
Vi har flyttat en vägg och måste skarva befintlig parkett.
Det som ligger är en björkparkett, märke okänt men den har utgått enligt säljaren av huset.
Vi har lagt in björkparkett i sovrummet som är i direkt förbindelse med överhallen där skarven skall ske.
Gamla parketten har en helt rak kant, dvs avsågad planka på längden.
Hur i helafriden skarvar jag detta??
kan jag klyva en av de nya plankorna och limma den mot befintlig?
eller måste jag använda en liten skarvlist??
Biffar en bild ikväll
//Sture
Ja med handöverfräsen, fick det tipset av min jobbarkompis.
Vi har nämligen ev samma problem, håller på med golvläggning och nu står vi och tvekar om vi ska ta bort 1,5m vägg nu och lägga golvet helt, eller om vi lägger runt väggen och får ta det bekymmret senare om om/när vi river väggen. Tveksamheten är pga väggen är bärande, mycket jobb att växla av den. Det ena ger det andra syndromet
Vi har nämligen ev samma problem, håller på med golvläggning och nu står vi och tvekar om vi ska ta bort 1,5m vägg nu och lägga golvet helt, eller om vi lägger runt väggen och får ta det bekymmret senare om om/när vi river väggen. Tveksamheten är pga väggen är bärande, mycket jobb att växla av den. Det ena ger det andra syndromet
Skarven är 160 cm lång. lägger upp bild ikväll. fick precis en Photoshop licens i handen
Problemet som T-listen skapar är en list mitti en dörröppning
Nu fick sambon äntligen ge med sig i frågan hurvida nödvändigt det är att jag köper en egen fräs istället för att låna grannens, som inte är så himla bra.
GDS rekomenderade en SKIL i övre budgetsegmentet som verkar schysst.
Problemet som T-listen skapar är en list mitti en dörröppning
Nu fick sambon äntligen ge med sig i frågan hurvida nödvändigt det är att jag köper en egen fräs istället för att låna grannens, som inte är så himla bra.
GDS rekomenderade en SKIL i övre budgetsegmentet som verkar schysst.