Jag behöver såga golvbrädor in i hörn och inser att jag inte har något verktyg som klarar detta. Cirkelsåg är för stor, sticksåg behöver utrymme under, multimaskin är omöjligt att såga rakt med, japansåg eller liknande är också svårt. Det bästa vore en jätteliten cirkelsåg med sågbladet längs fram. Finns det något sådant?
Produkter som diskuteras: "japansåg"
Japansågar
Japansågar är en typ av såg som kommer från, som namnet antyder, Japan. De har ett distinkt utseende och en speciell sågningsteknik jämfört med västerländska sågar. Japansågar skär på draget snarare än på skjutet, vilket innebär att
Läs mer
Om du sågar med cirkelsåg så långt det går och tar det sista med multiverktyg? Du kan lägga en bräda som guide över området som du är rädd om och såga efter den om du inte är bekväm med frihand.
Jag inser nu att man kan köpa sågkllingor till multimaskiner. Det blir nog bra!nanowire skrev:
Det finns ju även stativ till multiverktyg. Jag har inget själv men har varit sugen just för att kunna såga rakare och förhoppningsvis "glida" mindre i början av snittet. Vet dock inte hur nära ett hörn man kommer. Men med ett tillräckligt brett blad borde det gå att komma åt.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Husägare i Säffle anmäler granne för videoövervakning
Artikelkommentarer -
Tunn klinga för att såga spår för bleck?
Fönster & Dörrar -
Hur såga råsponten på tak där de möts i innerhörn med olika vinklar och längd
Tak & Vind -
Att jolla - såga snygga hörn vid plattsättning
Artikelkommentarer -
Hur såga här?? -går det? (Innerhörn)
Byggmaterial & Byggteknik