stigen stigen skrev:
Utomhus ja! Men inomhus är det tummen och pekfingret som gäller!
Därför använder jag synvinkeln. Oslagbar!
 
stigen stigen skrev:
Alltför noggranna ritningar hämmar kreativiteten. :geek:
Det blir roligare att tänka utanför ”Boxen”! :D
därför ritar jag bara en fyrkant. för att motivera mig att tänka utanför boxen
 
S SvanteC skrev:
Wow! Hur monterades ramen ihop? Kex? Eller skruv underifrån på något vis?
Hej,
Domino och lim :)
 
  • Gilla
SvanteC
  • Laddar…
S snafets skrev:
Det blev lite stolar
Aml och Ask




[bild] [bild]
Otroligt fina!
 
  • Gilla
snafets
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Därför använder jag synvinkeln. Oslagbar!
En gammal kollega(anläggare) brukade säga: Ritningen är bara ett förslag på hur det skulle kunna se ut när det är färdigt…
 
  • Gilla
  • Älska
micke_c72 och 3 till
  • Laddar…
Jag tjatar vidare i den här tråden och hoppas att ni orkar med. Nu är lådan för piller och plåster klar. Valnöt, lönn, amarant och mahogny. Jag har suttit på en bit amarant (purple heart) sedan jag fick den av @Tilman förra året och nu fick jag äntligen använda den. Det hade nog varit smartare att börja med förbandslådan har jag insett nu efter ett antal mindre blessyrer under terminen, men nu är jag i alla fall redo för hösten.
Trälåda med öppet lock, inlagt kors, fingerskarvar, på träbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trälåda med intarsia och genomtänkt hantverk, synliga fogar, varma tränyanser och korsmönster på locket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Träinläggningar med ett lila kors på en ljus bakgrund, inramad av mörkt trä.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trälåda med rött kors, sannolikt för första hjälpen, på träbänk utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Fluals och 75 till
  • Laddar…
K
Snyggt! Bra förstärkning av hörnen också
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
Inte jag själv den här gången.
De andra på företaget speglar säkerhetsdörrar. Den här gången har de överträffat sig själva. Roligt att det finns så duktigt folk.
Dörren skall ådringsmålas på plats.

Mvh Findus
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 23 till
  • Laddar…
Jag hann med en bonuspryl den sista helgen på terminen. En förvaring för mina kaffepods, i ek och mahogny. Eken svartfärgad på kemisk väg med järn (stålull) upplöst i ättika. Processen förstärkt med lite extra tannin för att det riktigt svart. Osmo hårdvaxolja på det.
Träkista med tre fack, svarta knoppar, mot en beige vägg på träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Espressomaskin av märket De'Longhi på bänk, bredvid träkapselhållare, mot kakelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
M.Kristensen och 34 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Jag hann med en bonuspryl den sista helgen på terminen. En förvaring för mina kaffepods, i ek och mahogny. Eken svartfärgad på kemisk väg med järn (stålull) upplöst i ättika. Processen förstärkt med lite extra tannin för att det riktigt svart. Osmo hårdvaxolja på det.
[bild]
[bild]
Trevlig Färg du fått fram på eken.
Jag är nyfiken hur du gjorde blandningen ?
 
  • Gilla
Pricken.magnus
  • Laddar…
S sweden skrev:
Trevlig Färg du fått fram på eken.
Jag är nyfiken hur du gjorde blandningen ?
En halvliter ättikssprit och två bollar stål(inte tvål)ull som stått i en vecka. Pensla på två-tre gånger så blir det svart med en blå ton. Då penslade jag på en tanninlösning av en tesked mald bark av något slag upplöst i ett par deciliter vatten. Inte jättenoga då jag inte hade något recept, utan jag har testat mig fram på småbitar tills jag fått till det. Riktigt snyggt blev det när oljan kom på, då det blir väldigt matt av bara rostvattnet.
 
  • Gilla
HeyJon och 4 till
  • Laddar…
vad snygg
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
En halvliter ättikssprit och två bollar stål(inte tvål)ull som stått i en vecka. Pensla på två-tre gånger så blir det svart med en blå ton. Då penslade jag på en tanninlösning av en tesked mald bark av något slag upplöst i ett par deciliter vatten. Inte jättenoga då jag inte hade något recept, utan jag har testat mig fram på småbitar tills jag fått till det. Riktigt snyggt blev det när oljan kom på, då det blir väldigt matt av bara rostvattnet.
Ekbark?
 
Frustrator Frustrator skrev:
Ekbark?
Nej, det var något för mig okänt träslag som hette något skumt på Q som min lärare beställt för länge sedan. Det ska vara likvärdigt med det som går att köpa för vintillverkning hos Humlegårdens Ekolager. Några tior för 50 gram vilket borde räcka väldigt länge.
 
Det börjar nästan bli lite pinsamt, men så länge jag bygger saker jag tycker är värda att skryta med fortsätter jag. Fast jag vet att det byggs så mycket snyggt ute bland er medlemmar, så det är egentligen inte jag som ska sluta posta, utan ni andra som ska skärpa till er och börja. Blygsamhet får man ha i andra trådar.

Nu är den till slut helt klar och hemma. Bordet som mitt citrusträd ska stå på och som är en aning "inspirerat" av Starcks/Alessis citruspress. Jag postade den just på instagram och taggade dem, så nästa skrytbild är kanske på en nysydd postsäck från Långholmen.

Inte helt oväntat är det ek och Osmo även i det här bygget.

Träpall på asfalt skapar skugga med intressant form.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Växt i svart kruka på träställning, kastar skugga på asfalt, nära grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
limstift och 30 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.