Hej
Någon kunnig på detta systemet. Har problem att förvärmningen inte fungerar så det bildas massa kondens i skåpet. Har mätt och elementet får ingen spänning. Några tips vad som kan fela??

// Jonny

Hej, ibland så utlöser värmeskyddet som måste återställas men vart den sitter på denna vet jag tyvärr ej

H håbbe1961 skrev:
Hej, ibland så utlöser värmeskyddet som måste återställas men vart den sitter på denna vet jag tyvärr ej
H håbbe1961 skrev:
Har provat återställa men tyvärr inte det.

Hur har det gått har det löst sig?

T Thomjoj skrev:
Hur har det gått har det löst sig?
Hej

jag det löste sig. Tempgivaren till förvärmningen hade gett upp :)

Vilken av tempgivarna hade gett upp? Det ska finnas 3st vad jag kan se i kopplingsschemat. Var det svårt att byta? Har du några tips?

T Thomjoj skrev:
Vilken av tempgivarna hade gett upp? Det ska finnas 3st vad jag kan se i kopplingsschemat. Var det svårt att byta? Har du några tips?
Tempgivaren till förvärmningen sitter för sig själva.
Där inluften kommer in. Nej det var inga problem att byta själva.

Låter ju toppen.
Är det dessa du menar? Inringade nedan.

• Explosivritning, kaffemaskin, delar numrerade, instruktioner, monteringsguide, genomskärda komponenter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej, Nr 26 Tempgivaren förvärmning

Toppen tack.
Blir att demontera och mäta och beställa nytt.

T Thomjoj skrev:
Toppen tack.
Blir att demontera och mäta och beställa nytt.
Du kan koppla ihop de 2 kablarna som är anslutna så skall värmen starta på förelementet.

Jag har det omvända. Den vill inte slå av. Full spets hela tiden. Men tack för tipset.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.