Vad är det här:

Ett fordon täckt med ett kamouflage-presenning står på en grusväg, omgivet av grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Någon form av minigrävare eller ett urtidsdjur?
 
  • Haha
  • Gilla
hobbs och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vad är det här:

[bild]

Någon form av minigrävare eller ett urtidsdjur?
Hehe minigrävare.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Förbättrat den dedikerade elverktygsväskan så man kan låtsas att den inte kommer från det varuhuset den gör.
Blå väska med handtag, dragkedjor och märke "HEMMAPUL" mot trägolv, delvis synlig förpackning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
john.h och 20 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vad är det här:

[bild]

Någon form av minigrävare eller ett urtidsdjur?

1 ton skrot från Kina? ;)
 
Redigerat:
  • Arg
mexitegel
  • Laddar…
Om inlägget ovan var tänkt som humoristiskt så kan jag tipsa om att du bör använda smileys. Annars ligger det nära till hands att inlägget tolkas bokstavligen och sådana kommentarer om sina maskiner vill nog de flesta slippa se när man bjuder på vad man gör.
 
  • Gilla
john.h och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Om inlägget ovan var tänkt som humoristiskt så kan jag tipsa om att du bör använda smileys. Annars ligger det nära till hands att inlägget tolkas bokstavligen och sådana kommentarer om sina maskiner vill nog de flesta slippa se när man bjuder på vad man gör.
Fixxat och nu ska jag visa vad jag gjort idag :) Maskinmotor, slitet yttre, rostiga komponenter, röd och silver, svarta slangar, industriell, synliga skruvanslutningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två trasiga metallringar, verktyg, cykeldelar, brun kartongbakgrund, verkstadsintryck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppen växellåda, delvis demonterad, synliga kugghjul, fordonsmekanik, verktyg på golv, arbetsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Monterade klart den nya motorn efter förra årets ras.
 
  • Gilla
Plåtbob och 2 till
  • Laddar…
Kvällens projekt fick bli att göra en syl.
Träskaft med metallspets, ligger på ett ljust underlag, möjligen ett syverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
P pfb skrev:
Egentillverkad raka? Finns ritning isf?
Jag gjorde en raka härom veckan av spillbitar från trall. Cirka 90 cm bred, funkade över förväntan faktiskt! Inte den bästa bilden kanske men du ser nog hur den är byggd
 
Redigerat:
  • Gilla
pfb
  • Laddar…
Jag kollade på avlastningsventilen igår och den såg ju inte bra ut, hade noterat det redan från början men hade liksom ignorerat det då jag hade så mycket annat att fokusera på, går inte för mig om jag ska ha en massa saker i luften, en sak efter en annan... Men jag tog en närmare titt på den igår och man kunde ju se solljuset genom sprickan. Det skulle inte funka...

YQyp12Nh.jpg

Jag tänker jag har inget att förlora så jag provade tig-löda ihop det med bronstillsats, men det blev väl nog svetsning av materialet ändå. Och vilket hemskt material, det puffade till med rök regelbundet och bildade vita beläggningar, fick stanna och borsta av delen och ha fläkt och dörren öppen. Jag tror det är zink eller nåt i mässingen som orsakade det. Det kan hända delen är kaputt för det, den vinklade delen kan liksom vridas och jag tror den sitter med nån packning där inne som förmodligen tog stryk av svetsningen. Om den inte går att få upp och bytas, eller mot förmodan den klarade sig.

XNrtYbah.jpg

GZbXOokh.jpg

Reparerade inte sprickan hela vägen, för den delen sitter inuti mässingskroppen och är under låsmuttern. Måste handfilas typ två gängor där för att få tillbaka till original position. Kanske man kunde fixat hela vägen och sen spänna upp delen i svarven och svarva om gängorna men det är lite väl jobbigt... Ny avlastningsventil kan vara på tapeten.
 
  • Gilla
Garderobssnickarn
  • Laddar…
Lödning funkar bättre, men sitter det en packning inuti tar den så klart stryk ändå. Hoppas det funkar.
 
Du menar gaslödning då? Med tiggen så ville det inte väta in utan bara bollade sig på ytan, oxider säkert så jag fick kräma på tills det blev svetsning.

Men vad jag vet finns inte nåt flussmedel som funkar med tig processen.
 
G Greger_08 skrev:
Fixxat och nu ska jag visa vad jag gjort idag :)[bild] [bild] [bild]

Monterade klart den nya motorn efter förra årets ras.
Därför köpte jag min grävare med kubota motorn.Lite dyrare men skulle få frispel om man hade 1 cylinder.Nöjd så här långt.Många som vill köpa den men har mycket grävjobb att gräva.
 
Redigerat:
En av 10000 halvmedvetna detaljer.
Angående förborrning.
När en slutblecksstolpe har flera hål förborrar jag inte mitt i hålet utan innerkant på ena och ytterkant på det andra. När skruvarna dras i kommer skallen ändå sitta i mitten.
Del av dörr eller möbel med låsmekanism, ser likt ett ansikte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Anledningen till detta är att utnyttja att skruvarna kommer vilja dra blecket när de dras åt.
Vid montaget drar jag de inre skruven först så att stolpen sätter sig pressat in i urtaget sedan drar jag de yttre skruvarna.

Om dörren i en ospecificerad framtid rör sig så att listtrycket blir för stort. Då kan jag justera ut stolpen ca 1mm genom att lossa alla skruv och dra om i den andra ordningen.

Mvh Findus
 
  • Gilla
drömmenomlandet och 19 till
  • Laddar…
S
G Greger_08 skrev:
Fixxat och nu ska jag visa vad jag gjort idag :)[bild] [bild] [bild]

Monterade klart den nya motorn efter förra årets ras.
1 ton skrot från Kina? :thinking:
 
  • Haha
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vad är det här:

[bild]

Någon form av minigrävare eller ett urtidsdjur?
Min gissning var gigantisk ugnsvante....
 
  • Haha
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.