M Markarbetaren skrev:
Då var det dags igen för Bauhaus och deras förmåga att "missa" ändra priset i kassasystemet. Man har just nu en kampanj på gräsklippare med batteri och trimmer för 1995kr för medlemmar och 3295kr som reapris för kunder som inte är medlemmar.
[bild]

Har funderat på att byta ut min gamla Bosch 36V mot en Ryobi 18V och denna klippare brukar kosta runt 2000kr så jag har inte haft bråttom. Nu fick man batteri på köpet, något som jag ändå tänkt köpa ytterligare snart, trimmer har jag dock redan.. men men, Bauhaus, ni vet vad jag tycker, så jag skickar frugan. Hon är dessutom medlem i deras kundklubb eller vad det heter.

Sagt och gjort, hon åker dit, köper lite annat också, ställer sig i kassan.
-Är du medlem?
-Ja( rabblar upp telefonnummer eller visar körkortet, jag vet inte)
Blippar kortet, får kvittot och går mot utgången.
-Men va fan!
Går tillbaka till kassörskan.
-Du tog betalt 3295 för denna som bara kostar 1995?
-Oj, då har dom missat ändra det i systemet, du får gå bort till kundtjänst så hjälper dom dig.

Alltså, HUR I HEL-ETE FÅR DETTA FORTGÅ???
Det är ju självklart upplagt att man kör detta med flit, hur många kunder blir blåsta? Hur många struntar i det när dom väl upptäcker det? Det är så jä-la pissigt lågt tycker jag av ett företag att hålla på så här!

Reagerar man inte på det när man betalar? Tänker om det kostar 1300kr mer än det skall?

eller drar ni bara kortet och går? Tror inte så många går på den niten dom flesta är ganska prismedvetna.
Så att många blir blåsta tror jag inte på.
 
  • Gilla
JustDoIt och 3 till
  • Laddar…
M
M Mikaelzii skrev:
Reagerar man inte på det när man betalar? Tänker om det kostar 1300kr mer än det skall?

eller drar ni bara kortet och går? Tror inte så många går på den niten dom flesta är ganska prismedvetna.
Så att många blir blåsta tror jag inte på.
Köper man flera saker så är det inte så lätt att ha totalsumman i huvudet, men eftersom frugan var där för att i huvudsak köpa gräsklipparen så kollade hon kvittot direkt när hon fick det i handen.
Frångår dock inte det faktum att det är väldigt väldigt ofta som dom "glömt" lägga in reapriser från reklamblad osv. i kassasystemet.
 
  • Gilla
  • Haha
karlmb och 3 till
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Köper man flera saker så är det inte så lätt att ha totalsumman i huvudet, men eftersom frugan var där för att i huvudsak köpa gräsklipparen så kollade hon kvittot direkt när hon fick det i handen.
Frångår dock inte det faktum att det är väldigt väldigt ofta som dom "glömt" lägga in reapriser från reklamblad osv. i kassasystemet.
Nej verkligen svårt.... Om du handlat för 13 000 är det ju bara 10% vem har SÅ dålig koll att man blir lurad på 1300.

Bra att du har uppmärksam fru! Banditer.
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Hur många struntar i det när dom väl upptäcker det?
Jag tror väldigt få som upptäcker att de betalt 1300 för mycket struntar i det.
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Inte ovanligt att kampanjer och specialpriser inte slår igenom. man får nog genereltl se till att granska sina kvitton. Tycker jag råkar ut för detta med jämna mellanrum på Willys också. Där skiter jag ofta i om bananerna kostade 5:- för mycket och jag missat det.

Satt på Hornbasch för ett par veckor sen och beställde dörrar. Hade kollat ut vilka jag skulle ha, varav en var tvungen att specialbeställas inne i butik då det inte var en lager modell, även om de hade den i webbutik.

När han tryckte i ordern så sa han att det blir 3490:-. Vänta på webben står det 2400:- .. Han harklade sig och påtalade att deras ordersystem inte var kopplade mot Webbsidorna. När han såg priset på webben så justerades det, med tillägg för extern frakt. Vilket också är märkligt när man köper 5 dörrar och en inte finns hemma, så får man betala för den hemtagningen. Inte så att de inte får leveranser från Swedoor i alla fall:)
 
  • Haha
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Struntar i det kanske är fel ord men alla människor är olika. Jag är på hugget om jag känner att det diffar på enkronor medans sambon kan betala vad som helst och om man har tur upptäcker det hemma. Oftast är det jag som tittar på nå kvitton. Hon kan se extrapris på nåt och sen ta nåt helt annat fabrikat som det inte är extrapris på och tro att allt är okej. De verkar liksom slå dövörat till i kassan. Man betalar och går bara. Märker nåt gör man bara om täckning saknas antagligen......
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
M
Alfredo Alfredo skrev:
Jag tror väldigt få som upptäcker att de betalt 1300 för mycket struntar i det.
Summan obeaktat, det är hela grejen som sådan! Jag har handlat saker och blivit blåst på några 100-lappar, upptäckt det när jag kommit hem och skitit i att lägga tid och energi på att åka tillbaka. 1300kr hade jag naturligtvis åkt tillbaka för.

Vi ska inte flytta fokus från frågan, spelar ingen roll om det är en klippare för 1995 eller en sekatör för 199, det är ett återkommande problem som händer mer ofta än sällan för att det bara ska stanna vid en enstaka miss från Bauhaus sida. Eller har jag och min familj sån otur att vi alltid lyckas hitta dom produkterna som felprissats? Skulle inte tro det.
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Jag skulle säga du har otur.
Kommer inte ihåg när det varit fel, och jag handlar där minst sagt ofta.
 
Självklart är det inte satt i system.
 
  • Gilla
nmeden och 1 till
  • Laddar…
Ofta man överskattar folks ondska och underskattar dess inkompetens.
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Skumpe
ådal ådal skrev:
Självklart är det inte satt i system.
Antalet gånger jag betalt för mycket jämfört med antalet gånger jag betalt för lite har övertalat mig om motsatsen.
 
Nicke Nyfiken
ådal ådal skrev:
Självklart är det inte satt i system.
På Bauhaus är det garanterat satt i system. Det händer titt som tätt när man köper varor på "erbjudande" där. Men Bauhaus är långt ifrån ensamma.
 
  • Gilla
Markarbetaren och 3 till
  • Laddar…
engs
Tycker det ofta är så att de missar skylta för erbjudanden i lokala butiken men de finns på webben / reklamblad. Så man förbereder sig med mobilen att visa vad priset ska vara. Sen när man kommer fram så får man rätt pris. De borde missa en hel del spontanköp på sådant.

Har de stängt ner självskanningen helt förresten eller bara varit så när jag är där? Det löste ju delvis deras långsamma köer.
 
Bauhaus i Norsborg är nog sämst i Sverige.
Idag skulle jag köpa konstgräs utan dränering till att ha under poolen. Saldo 150 i lager, som vanligt stämmer inte det och tydligen fanns det i en container som de inte kunde hämta från. När jag sa att det är helt jä—a otroligt så fick jag ”hej då hej då” på ett otrevligt sätt av hon som jobbade.

Brukar alltid välja bort den butiken men idag fanns inget val då jag var i krokarna och hade släp samt bara de som har den mattan utan dränering.
 
  • Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
Vem administerar drevet mot Bauhaus? Är det en konkurrent i gestalt av amatörmässig "köpare"?
 
  • Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.