hsd
P preben89 skrev:
Vad bruker det kosta för lidl batterier och laddare? Verkar inte finns i butik där jag bor (märkligt med massor verktyg men ingen batterier).. men kan köpas på amazon för ca 600+ frakt för 2ah + vanlig laddare
Det går att beställa från Lidl
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Jag köpte veckans batteridrivna lödkolv. Den verkar smidig för mitt användningsområde med sporadiskt lödande.

Tyvärr sitter spetsen ganska löst. Ska den verkligen göra det? Det går inte att skruva fast den hårdare, för då går bara gängorna runt.

Med tanke på att jag är halvkass på att löda och oftast gör det där det är både trångt och smått, så vill jag inte att spetsen vandrar iväg.

https://www.lidl.se/p/batteridriven-lodkolv/p409806?pageId=10020440&tabCode=Current_Sales_Week
 
  • En grön och svart uppladdningsbar skruvdragare med LED-lampa, USB-laddningskabel och dockningsstation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S Smoothie skrev:
Jag köpte veckans batteridrivna lödkolv. Den verkar smidig för mitt användningsområde med sporadiskt lödande.

Tyvärr sitter spetsen ganska löst. Ska den verkligen göra det? Det går inte att skruva fast den hårdare, för då går bara gängorna runt.

Med tanke på att jag är halvkass på att löda och oftast gör det där det är både trångt och smått, så vill jag inte att spetsen vandrar iväg.

[länk]
Hmm, jag hade tänkt att köpa den batteridrivna lödkolven också, men det låter ju inget bra om spetsen sitter löst?
 
Min sitter stadigt, så det är väl läge att byta till sig en ny som är robust.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
omdirigerad omdirigerad skrev:
Min sitter stadigt, så det är väl läge att byta till sig en ny som är robust.
Tack för svar.

Ok, det låter bra att spetsen egentligen ska sitta stadigt. Den jag köpte var den sista i butiken (och hade trasig förpackning) så jag är osäker på om det finns någon annan att byta till. Synd, för jag gillade den.
 
S Smoothie skrev:
Tack för svar.

Ok, det låter bra att spetsen egentligen ska sitta stadigt. Den jag köpte var den sista i butiken (och hade trasig förpackning) så jag är osäker på om det finns någon annan att byta till. Synd, för jag gillade den.
Ring kundtjänst så fixar de ett byte om den är slut i din butik
 
  • Gilla
Smoothie
  • Laddar…
N nissenhj skrev:
Ring kundtjänst så fixar de ett byte om den är slut i din butik
Lidl skickade en ny som fungerar betydligt bättre.
:)
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
V Vardagsrum skrev:
Provade du med ”rätt”vända knivar också?
Det gjorde jag för en dag sedan, det var inte lyckat. Den står mest och hoppar utan att gräva ner sig.
Med knivarna "felvända" kan det bli rejält tungt men den gräver ner sig bra.
Gräset och allt annat (rötter) är finfördelat så det var bara att kratta bort de grövsta tovorna.
 
Hej, inget verktyg men Lidl.
Vad tror församlingen om pizzaugnen som erbjuds nästa vecka, nästa plasmaskärare i fråga om ”täbygalopp”?
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Ingen bild på hur den eldas men den är lik Ooni och om det är som på den bör det fungera fint (även med björkved). Bra med termometer. Sämre att den inte är rostfri.
 
Kilensnickare Kilensnickare skrev:
Står inget om material, men killgissar på lackad plåt, dvs inte rostfritt
[länk]
står ju ”stabilt hölje i stål med pulverbeläggning”

skulle gissa på att det är pulverlackerad stålplåt av den typ som är på billigare grillar som de man kan köpa i diverse varuhus.

men den fungerar säkert bra, man kan ju förvara den torrt
 
C Cephei skrev:
står ju ”stabilt hölje i stål med pulverbeläggning
Det är därför det alltid är bra med fler ögon, mina selekterade tydligen vissa fakta tidigare. Tack för samarbete :)
 
Kilensnickare Kilensnickare skrev:
Det är därför det alltid är bra med fler ögon, mina selekterade tydligen vissa fakta tidigare. Tack för samarbete :)
håller med. Det händer även den bästa ☺️ trevlig helg!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.