Blottar min okunskap i köp/sälj när det handlar om solpaneler.

Har rörligt avtal med eon i område 3.

Köpte 702 kwh i april.
Sålde 1092 kwh i april.

Fick nyss räkningen och den blev 833kr.

Hade väl räknat lite mer plus minus noll när säljposten passerar köp.

#el
Har också SE3. Köpte 315kWh och sålde 644kWh i april. Det beror ju på att du köper + moms och säljer utan moms antar jag.
Skärmavbild av ett fakturahanteringsgränssnitt med en betald faktura för -59 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stefan N Stefan N skrev:
Har också SE3. Köpte 315kWh och sålde 644kWh i april.
[bild]
Intressant att du hamnade på minus. Visst du sålde dubbelt mot köpt. Men hur sjutton kan du hamna på minus och jag på 833kr för 702 köpta kwh?

Sen när du säljer och köper har ju betydelse, timpriset varierar ju stort. Är det lågt timpris när solen producerar laddar jag bilen istället för att sälja tex. Men på din räkning har du ett snittpris på vad du köpt och sålt för antar jag?

Stefan N Stefan N skrev:
Sen när du säljer och köper har ju betydelse, timpriset varierar ju stort. Är det lågt timpris när solen producerar laddar jag bilen istället för att sälja tex. Men på din räkning har du ett snittpris på vad du köpt och sålt för antar jag?
Kan inte se själva fakturan ännu, bara beloppet.

Jag har som sagt rörligt på köp och sälj är ju på timmar.

Men hur kan det diffa från ditt minus till mitt 833kr, det är för stor skillnad tycker jag.

Vad har du för säkring.
Skillnaden mellan billigaste och dyraste abbonemanget har också betydelse.

A Argastesnickaren skrev:
Vad har du för säkring.
Skillnaden mellan billigaste och dyraste abbonemanget har också betydelse.
16amp.

Ingår nät avgiften i 833kr?

Mitt snittpris på köp är 103.81 öre sen tillkommer en avgift på 50:-/månad = 376:-. Sålt för 65.61 öre = 435:- summa -59:-

Edit: jag har 25A i säkring och detta är enbart för elhandel, tillkom 700:- nånting för abbonemanget.

För att tycka att min räkning är extra konstig bidrar kompisens räkning till extra bryderi.

Han köpte 304kwh och sålde 1125kr. Vi har samma elavtal men hans räkning vart 120kr.

G GA Anderson skrev:
Ingår nät avgiften i 833kr?
Kan inte se pdf fakturan ännu, borde bli tillgänglig under dagen.

Stefan N Stefan N skrev:
Mitt snittpris på köp är 103.81 öre sen tillkommer en avgift på 50:-/månad = 376:-. Sålt för 65.61 öre = 435:- summa -59:-

Edit: jag har 25A i säkring och detta är enbart för elhandel, tillkom 700:- nånting för abbonemanget.
Men vad hamnade din totala räkning på med alla andra avgifter?

Med allt vart det väl 600:- nånting, har inte Fortums faktura här nu men den va på 700:- varav 500:- är den fasta kostnaden.

M m@nge skrev:
Han köpte 304kwh och sålde 1125kr.
kWh eller kr? Lite svårt att jämföra om du blandar.

Stefan N Stefan N skrev:
Med allt vart det väl 600:- nånting, har inte Fortums faktura här nu men den va på 700:- varav 500:- är den fasta kostnaden.
Ok. Gissar att mina 833kr är allt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.