824 läst · 5 svar
824 läst
5 svar
Uteplats
Fick en offert på Marksten St Erik rustik till en cirkel på 2,3m på 5826 ink moms
Sten var 2234:-
Frakt 1750:- OBS till butik
Enbalage 1379:-
Anskaff 410:-
Börjar inse att plattorna är inte dyra men omkostnader är hemska
Sten var 2234:-
Frakt 1750:- OBS till butik
Enbalage 1379:-
Anskaff 410:-
Börjar inse att plattorna är inte dyra men omkostnader är hemska
Var fick du offerten ifrån?T Trollskidan skrev:
När jag köpte murstenar vi en populär webshop så fick jag betala höga fraktkostnader så när jag behövde fler stenar till ett annat projekt letade jag på en lokal återförsäljare som tog hem stenarna åt mig samtidigt som de beställde hem annat. På så sätt delade vi på frakten och jag behövde bara betala en bråkdel av första fraktkostnaden.
(Att webshopen levererade fel stenar vid första beställningen och dessutom ville att jag skulle betala för returfrakten gjorde bara att jag blev ännu mindre sugen att köpa av dem igen.)
Var av en stor handlare i grann huset på jobbet. Dom står som återförsäljare för dom dessutom.B Bonzo2000 skrev:Var fick du offerten ifrån?
När jag köpte murstenar vi en populär webshop så fick jag betala höga fraktkostnader så när jag behövde fler stenar till ett annat projekt letade jag på en lokal återförsäljare som tog hem stenarna åt mig samtidigt som de beställde hem annat. På så sätt delade vi på frakten och jag behövde bara betala en bråkdel av första fraktkostnaden.
(Att webshopen levererade fel stenar vid första beställningen och dessutom ville att jag skulle betala för returfrakten gjorde bara att jag blev ännu mindre sugen att köpa av dem igen.)
Blir nog minimum handlat där om dom inte ändrar på något.
ST Eriks rustik kan du hämta själv på k-rauta, de har väl m2 priser på 350-500kr beroende på storlek och färg och butiker i både Karlstad och ÖrebroT Trollskidan skrev:
Det är givetvis dumheter. Jag köpte alltså stenar från Benders, via XL Bygg /Herok i Örebro och betalade någon hundring i frakt. Fick i stort sett samma styckpris på stenarna som webshopen hade också. När en granne skulle bygga stödmur något år senare fick han samma deal.T Trollskidan skrev:
Mitt tips är alltså att höra med fler återförsäljare. Eller köpa lagervaror hos någon bygghandel.
Priserna är rimliga* för en enstaka order där man räknar pallen som engångspall. Bygghandeln tar därför nästan aldrig hem en enstaka pall utan har en mingräns för vikt/antal pallar för att det ska gå runt. Undantaget är de företag med egna lager som kan få hem varorna i större ordnar som delas mellan flera affärer.
*inte rimligt att betala men det är ungefär** vad det kostar.
**Beroende på avtal, tidsåtgång, timdebitering osv.
*inte rimligt att betala men det är ungefär** vad det kostar.
**Beroende på avtal, tidsåtgång, timdebitering osv.