Renoveringsnovis
· Bästerort
· 949 inlägg
Ser ut som spåren som landstigna ryska attack-pingviner kan efterlämna!
Men rätt lattjo spår ändå, fulla snorisar som stigit i land för att festa, hångla och kopulera? Fel årstid kanske i.o.f.s.
Men rätt lattjo spår ändå, fulla snorisar som stigit i land för att festa, hångla och kopulera? Fel årstid kanske i.o.f.s.
Tror inte på vildsvin, finns inte ett spår av några klövar i jorden. Möjligtvis grävling, det har vi sett en i närheten. Har fått för mig att det är nån typ av fåglar som hackat upp gräsmattan i jakt på någon typ av larver.U Upp skrev:
Anklagade först tonåringarna för att ha gått lös med golfklubborna, de brukar stå och slå bollar ut i vattnet, men så illa träffar inte ens jag bollen.B Bästerortarn skrev:
Om det nu inte är de ryska attackpingvinerna så är det garanterat grävlingen som stökar till det i min trädgård. Fått det bekräftat av kommunens skyddsjägare, så nu blir det till att damma av svärfars gamla hagelbössa och sitta på pass några nätter!
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 967 inlägg
Det är inte nödvändigtvis grävlingen som är boven i dramat. Det skulle, mtp läget, kunna vara några sjöfåglar, t ex änder eller gäss som har stökat till. De gör liknande hål när de letar efter mat med sina näbbar i marken.
Låt eventuella grävlingar vara, och hoppas att fåglarna inte valt att slå sig ner i närheten av din tomt.
(Är det ändå ryska attackpingviner, är motgiftet Born in The USA på hög volym. Kan även till nöds funka på sjöfåglar och grävlingar, tror jag.)
Låt eventuella grävlingar vara, och hoppas att fåglarna inte valt att slå sig ner i närheten av din tomt.
(Är det ändå ryska attackpingviner, är motgiftet Born in The USA på hög volym. Kan även till nöds funka på sjöfåglar och grävlingar, tror jag.)
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 967 inlägg
Men för oss som bara har gräsmattor som bökas upp är detta ett merarbete som manSågspånPappspikEternit skrev:
vill slippa. Men man har ju sett bilder på vildsvinens härjningar så det måste ju vara en
plåga för bönder och även vanliga fastighetsägare. Kommunens skyddsjägare menar
att grävlingen är ett vanedjur och enda sättet att få bort den från gräsmattan är att skjuta
den.
Gräsmatta? Det där är ingen gräsmatta...
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 967 inlägg
Både du och TS borde tänka på att det inte är jakttid på grävling nu.galento skrev:Men för oss som bara har gräsmattor som bökas upp är detta ett merarbete som man
vill slippa. Men man har ju sett bilder på vildsvinens härjningar så det måste ju vara en
plåga för bönder och även vanliga fastighetsägare. Kommunens skyddsjägare menar
att grävlingen är ett vanedjur och enda sättet att få bort den från gräsmattan är att skjuta
den.