2 099 läst · 6 svar
2k läst
6 svar
Gjort bort mig rejält!
Lägger värmegolvslingor (vattenburet). Allt klart och trycktestat.
Trött som sjutton spänner jag plast (under parkettgolvet), och sätter av misstag en häftklammer i ett av rören, som förstås nu läcker (luft).
Jag har en lösning på problemet, vilket innebär att jag kapar, drar ner genom isoleringen ner i krypgrunden och gör två skarvar där, och placerar dessa där dom inte kan förstöra något om dom skulle börja läcka. Jag förlorar ca 1 meter golvvärme, vilket kanske inte ens märks.
Nu till min fråga: Finns det något annat sätt som med 100% säkerhet lagar läckaget?
Trött som sjutton spänner jag plast (under parkettgolvet), och sätter av misstag en häftklammer i ett av rören, som förstås nu läcker (luft).
Jag har en lösning på problemet, vilket innebär att jag kapar, drar ner genom isoleringen ner i krypgrunden och gör två skarvar där, och placerar dessa där dom inte kan förstöra något om dom skulle börja läcka. Jag förlorar ca 1 meter golvvärme, vilket kanske inte ens märks.
Nu till min fråga: Finns det något annat sätt som med 100% säkerhet lagar läckaget?
Produkter som diskuteras: "häftklammer"
Häftklammer
En häftklammer är ett litet metallstycke som används för att fästa ihop papper, kartong och andra material. De är ofta tillverkade av tunt ståltråd och böjs för att hålla ihop materialen när de pressas genom dem med hjälp av en
Läs mer
Varför stiftas ”plast” under parkettgolvet till att börja med?V view99 skrev:Lägger värmegolvslingor (vattenburet). Allt klart och trycktestat.
Bästa svaret
Jag drog en skruv i min golvvärme för några år sedan när jag renoverade ett badrum, röris (stor superproffesionell firma) skarvade i golvet. Så det är nog bara be röris fixa.fremax skrev:
Det har snarare med att det är ett slutet system md begränsad volym att göra än att trycket är lågt.fremax skrev:
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Beställt 100 kvadrat trall från byggmax har jag gjort bort mig?
Altan & Uteplats -
Gjort bort mig med ångbroms?
Byggmaterial & Byggteknik -
Gjort bort mig
Utbyggnad och tillbyggnad -
Hjälp, jag ha gjort bort mig!
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Har jag gjort bort mig nu?
Färg, Måla & Tapetsera