Jag har kombinerat både droppmunstycken och slang (svettslang) och det har fungerat alldeles utmärkt. Men det kanske var för att jag inte visste att det inte skull gå :p

Ang ljudet så är det lite störande tycker jag men det är ganska kort stund som det låter. Men Jag är försiktig med att ha dem allt för nära grannarna för jag tänker att de kan tycka att det är störande. Det är ett lite skorrande ljud som kan vara ganska irriterande om man väl börjar lyssna på det.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Köpte ytterligare en regnvattentunna men upptäcker att den inte ser likadan ut som tidigare på Biltema (annan typ av lock och tratten är inte densamma). Men det fick att lösa.
Och vi bryr oss inte om att byta stuprör trots att det är slitet och fult. Men jag fick montera om allt för vattenutkastaren satt för långt ned. Nu fungerar det i alla fall.

En soptunna med två skottkärror ovanpå vid ett staket, soligt ute.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
Storsockret
Första odlingslådan byggd, blir potatis i den. Ska bygga en till imorgon. Pga otur när jag tänkte och till synes felaktigt lagersaldo hos bygghandeln så blev storleken lite mindre än tänkt, 210x70 istället för 240x80. Men det är vad det är.

Träkonstruktion på ben utomhus, liknar oavslutad bänk eller blomlåda, på trätrall nära husvägg och dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
Fario Fario skrev:
Köpte ytterligare en regnvattentunna men upptäcker att den inte ser likadan ut som tidigare på Biltema (annan typ av lock och tratten är inte densamma). Men det fick att lösa.
Och vi bryr oss inte om att byta stuprör trots att det är slitet och fult. Men jag fick montera om allt för vattenutkastaren satt för långt ned. Nu fungerar det i alla fall.

[bild]
Är de gråa nuförtiden? :surprised: (eller är det en "solvilla".. (jag älskar mina svarta, som alla är köpta på biltema.. och jag behöver eg komplettera med en.. den jag hade frös sönder tyvärr)
 
Storsockret Storsockret skrev:
Första odlingslådan byggd, blir potatis i den. Ska bygga en till imorgon. Pga otur när jag tänkte och till synes felaktigt lagersaldo hos bygghandeln så blev storleken lite mindre än tänkt, 210x70 istället för 240x80. Men det är vad det är.

[bild]
Funkar nog med 18 potatisar iaf :)
Men fyll den med jord först.. ;) haha
 
  • Gilla
Storsockret
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Är de gråa nuförtiden? :surprised: (eller är det en "solvilla".. (jag älskar mina svarta, som alla är köpta på biltema.. och jag behöver eg komplettera med en.. den jag hade frös sönder tyvärr)
Köpte min i Lund nyligen och denna grå var den enda som fanns. På hemsidan står det ”utgått” på den svarta modellen vi köpt tidigare. Och som jag gillar bättre.
”Lustigt” nog är den nya modellen svart på hemsidan.
 
Fått upp stor del av stommen till nya tunnelväxthuset så taggad på att få sätta in tomat, gurka, paprika, Chilli och melonen!
 
  • Trädgård; växthus under konstruktion; stålrör; verktyg på marken; träd; hus i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Roga1337 och 5 till
  • Laddar…
Fario Fario skrev:
Köpte min i Lund nyligen och denna grå var den enda som fanns. På hemsidan står det ”utgått” på den svarta modellen vi köpt tidigare. Och som jag gillar bättre.
”Lustigt” nog är den nya modellen svart på hemsidan.
Mutter.. shoppar oftast i Lund med!
 
4774
H HeyJon skrev:
Fått upp stor del av stommen till nya tunnelväxthuset så taggad på att få sätta in tomat, gurka, paprika, Chilli och melonen!
Åh vad avis jag blir. Har försökt övertala gubben om ett sådant växthus men han är inte så sammarbetsvillig. Kanske för att han räknar med att få göra det mesta av jobbet hshs :D
 
4774 4774 skrev:
Åh vad avis jag blir. Har försökt övertala gubben om ett sådant växthus men han är inte så sammarbetsvillig. Kanske för att han räknar med att få göra det mesta av jobbet hshs :D
Det är lite pill att sätta ihop. Men mycket av jobbet kan man göra på marken innan i god ro, sen behöver man vara fler för att spänna upp plasten och montera taklucka.
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
4774
H HeyJon skrev:
Det är lite pill att sätta ihop. Men mycket av jobbet kan man göra på marken innan i god ro, sen behöver man vara fler för att spänna upp plasten och montera taklucka.
Drömmen vore att ha ett i glas :D
 
  • Gilla
HeyJon
  • Laddar…
Vi har skapat grunden för ett tomatskåp utomhus. Vi hoppas att vi blir klara innan plantorna är för långa för att vara inomhus.

Grund för byggnation; träram på grus, intill röd byggnad, byggprojektets tidigt skede.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 6 till
  • Laddar…
Kört över grönsakslandet med jordfräsen och jordförbättrat med bochasi. Samt flyttat en humleplanta innan den rotat sig mer, galet vilka rötter.
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
richardtenggren
Tvätt och utställning av roboten :)
 
  • Robotgräsklippare vid laddningsstation, gräs, röd trävägg, trätrappa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Patrik440 och 3 till
  • Laddar…
Ingenting, eftersom jag blivit förkyld men jag tittade på bilder från förra året och konstaterade att det var en väldigt konstig höst. Trädgårdsland med solrosor, rosenbuskar, höstlöv framför hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20 grader varmt och sedan en natt med minus 14. Många växter dog i vintras eftersom de inte hann vintra in.
 
  • Gilla
Roga1337 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.