Godkväll byggahusare,
Tänkte sätta smygar, foder och fönsterbräda runt vårt nya badrumsfönster, se bild.
Fönsterbrädan tänkte jag att den ska se ut något i stil med bifogad bild, men hur gör jag med glipan som blir under fönsterbrädan?
Tänkte sätta smygar, foder och fönsterbräda runt vårt nya badrumsfönster, se bild.
Fönsterbrädan tänkte jag att den ska se ut något i stil med bifogad bild, men hur gör jag med glipan som blir under fönsterbrädan?
Det finns inga tvingande regler som säger att tätskikt måste gå över väggen mot fönstret.
Beroende på vart fönstret sitter i förhållande till vattenstänk så kan det vara en god idé, men knappast tvingande bara för att det sitter i ett våtutrymme.
Ser heller inga problem med att man använt fogskum.
Varför skulle det bli en glipa under fönsterbrädan? Välj en tillräckligt tjock fönsterbräda om det är höjden som är problemet. Sen är det väl bara att gå upp mot den med vilken ytbeklädnad ni väljer?
Beroende på vart fönstret sitter i förhållande till vattenstänk så kan det vara en god idé, men knappast tvingande bara för att det sitter i ett våtutrymme.
Ser heller inga problem med att man använt fogskum.
Varför skulle det bli en glipa under fönsterbrädan? Välj en tillräckligt tjock fönsterbräda om det är höjden som är problemet. Sen är det väl bara att gå upp mot den med vilken ytbeklädnad ni väljer?
Liknande trådar
-
Hur gipsar jag smygen foderlöst?
Fönster & Dörrar -
Hur sätta fönsterfoder/fönsterbräda??
Fönster & Dörrar -
Hur ska man sätta upp foder när salningen inte är i linje med väggen?
Fönster & Dörrar -
Förslag på hur dessa fönsterfoder/smyg skall sättas
Fönster & Dörrar -
Sned och böjd vägg, sätta smyg och foder?
Fönster & Dörrar