714 204 läst · 11 039 svar
714k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Byggveteran
· 2 389 inlägg
Byggveteran
· 2 389 inlägg
Byggveteran
· 2 389 inlägg
På tal om trevliga motorer.
Har även haft en Saab 9-3 Aero med v6an och turbo.
Lite chipsad och öppnare avgassystem så är det en riktigt mullig maskin.
300 plus hk och över 500 Nm i vrid så spelade det ingen roll vilken växel som låg i, den drog hela tiden riktigt bra för att vara en liten anonym familjebil
300 plus hk och över 500 Nm i vrid så spelade det ingen roll vilken växel som låg i, den drog hela tiden riktigt bra för att vara en liten anonym familjebil
Mjo dom kunde göra billiga, bra och roliga bilar synd bara att dom rostar sönder..A Argastesnickaren skrev:På tal om trevliga motorer.
Dagens miss var att åka till Mal of Scandinavia och handla kläder, hela Stockholm skulle tydligen dit samtidigt.
Köade 40 minuter inne i garaget utan att få en plats, systemet som visar lediga platser hängde inte med, 3 platser jag hittade med grön lampa var upptagna.
Ger upp och följer skyltarna Utfart.
En del har svårt för den oskrivna regeln att man turas om, kör varannan bil.
En kille i en Range Rover skulle inte släppa förbi mig, han öppnade dörren hände ut och gapade, jag öppnade rutan och undrade vad han ville.
"Kör du en cm till kör jag på dig"
Gör det sa jag, googla högerregeln först bara så du vet vem som får betala...sen hissade jag upp fönstret och trycker mig ut. De 10 minuter det tog att komma ut, låg bilen bakom och blinkade med helljuset varje gång jag släppte ut bilar enlig varannan.
Nu är jag rädd om min lilla bil och lät det bero, men hade jag haft firmabilen hade det varit nära att jag satt kofoten i vindrutan på den idioten.
Köade 40 minuter inne i garaget utan att få en plats, systemet som visar lediga platser hängde inte med, 3 platser jag hittade med grön lampa var upptagna.
Ger upp och följer skyltarna Utfart.
En del har svårt för den oskrivna regeln att man turas om, kör varannan bil.
En kille i en Range Rover skulle inte släppa förbi mig, han öppnade dörren hände ut och gapade, jag öppnade rutan och undrade vad han ville.
"Kör du en cm till kör jag på dig"
Gör det sa jag, googla högerregeln först bara så du vet vem som får betala...sen hissade jag upp fönstret och trycker mig ut. De 10 minuter det tog att komma ut, låg bilen bakom och blinkade med helljuset varje gång jag släppte ut bilar enlig varannan.
Nu är jag rädd om min lilla bil och lät det bero, men hade jag haft firmabilen hade det varit nära att jag satt kofoten i vindrutan på den idioten.
Jag åkte till Mal för att morsan bor i närheten, tänkte ta en fika efteråt. Åker till solen i morgon kväll, inte handlat kläder på flera år, badtofflorna jag köpte i Thailand 2011 har sett bäst före. Jobbat 10-14 timmar varje dag, så jag har inte haft tid.A A-Man_08 skrev:
Annars åker jag aldrig o handlar på helger.