richardtenggren richardtenggren skrev:
Snyggt som alltid! Vid första anblick ser det ut som liknande vårt handfat från Globo :geek:
Duravit. Modellen görs egentligen bara för att vara på ben men gillar modellen stark så fick bli att modifiera det hela en del för att få det bli bänkmonterat
 
  • Modernt badrumshandfat med kran, ingen vatten strömmar, tagen på en smartphone, reflektion och skugga synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Utsliten och utdömd och 1 till
  • Laddar…
Gipsat lite i köket.
 
  • Tomt rum med oavslutade väggar, fönster med utsikt över lantligt landskap, trägolv, klart ljus, ingen inredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 2 till
  • Laddar…
Vitt och rosa är inte riktigt min stil:
Kakelugn med vedförvaring, korg, matta, trägolv, vit köksfläkt, inomhus, mysig, skandinavisk stil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så kladdade lite:
Öppen spis, vedförvaring, korg med ved, nött, riddarstaty, trägolv, inne i ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



I slutet av alla störa projekt ligger väl nån önskan om att uppgradera till en kamin med lite mer modern energieffektivitet.... Och design :D
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Börjat foga in bafrumskomonden. Lite sneekpeak över verket med
Målar du fogen sen? Jag tycker Tec7 får en gul nyans när den torkar.
 
Bytt elementventil. Stolt som en tupp över att ha handlat helt rätt delar på första försöket, inte haft sönder något, fått allting tätt och spillt minimalt med vatten.
Värmeradiator med justeringsventil, vita rör, i ett rum, skuggor på vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett träblock med en keramikkopp och en tändstift på en vit trasa. Nedskräpning, potentiella rengöringsverktyg eller delar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
hobbs och 10 till
  • Laddar…
Kom på idag att röret i moccamastern ska vara genomskinligt
Då vi köpte en ny för att matcha köket
:crysmile:
har ju gått en del liter genom de senaste 12 åren
Hällde avkalkningsmedel i röret för att jag tänkte ha den i uterummet
 
  • En suddig bild av ett vertikalt rör, möjligen en del av en apparat, nära en tegelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på genomskinliga rör med ansamlingar av smuts eller avlagringar, suddig bakgrund, inomhusmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kaffemaskin på bänkskiva, tegelvägg bakom, keps och frukt framför, ljust och modernt kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
dilemma och 5 till
  • Laddar…
Snickra ihop 2 lådor. Imorgon gör jag klart ett litet skydd så man vet att inte lägga saker där avloppet går ner. Vart rätt så slimm kan jag ändå tycka. Köpte lådor från Amazon och kan ärligt inte se någon större skillnad från Blum om man inte vill ha tip-on och bluemotion. Alltid mysigt med ny klinga och laminat. Arbetsbänk med cirkelsåg och ölburk, verkstadsmiljö i bakgrunden, verktyg och byggritningar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Idag har jag funderat på om det är dax att byta eller laga fönstret men eftersom det inte försvunnit mer på nästan 50 år borde det gå att skjuta upp flera hundra år till utan problem.

Slitet fönsterkarm med flagande vit färg och rötskador vid fönsterbleck och säkerhetsdekal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Eller kan man inte tänka så? :thinking:
 
Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
S
mexitegel mexitegel skrev:
Idag har jag funderat på om det är dax att byta eller laga fönstret men eftersom det inte försvunnit mer på nästan 50 år borde det gå att skjuta upp flera hundra år till utan probelm.

[bild]

Eller kan man inte tänka så? :thinking:
Rötskyddet från Teletec verkar undermåligt.

Om du sparar glaset och gör ny karm och ny båge så räknas det som lagning.
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Ja, det borde ju bli lättare att få ut glaset om man väntar lite till tänker jag.
 
  • Haha
Manganbangan och 2 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Idag har jag funderat på om det är dax att byta eller laga fönstret men eftersom det inte försvunnit mer på nästan 50 år borde det gå att skjuta upp flera hundra år till utan problem.

[bild]

Eller kan man inte tänka så? :thinking:
En gång i tiden kunde jag fixa både karmbotten och bågar med en blå Bosch sticksåg, en handsåg och virke med rätt profil. Men några glasrutor spräcktes under inkörningen
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Idag har jag funderat på om det är dax att byta eller laga fönstret men eftersom det inte försvunnit mer på nästan 50 år borde det gå att skjuta upp flera hundra år till utan problem.

[bild]

Eller kan man inte tänka så? :thinking:
Det där fixar målaren med lite fogmassa ;)
 
  • Gilla
Nyblivenhusägare123 och 3 till
  • Laddar…
4774
Rensat rent rören i tvättstugan från isoleringen från helvetet :rofl:. Hade suttit där sedan 50:talet och innehöll allt man egentligen borde haft skyddsdräkt och gasmask på sig. Inte så trevligt men nöjd. För nu kan jag sätta ny isolering på
 
  • Gilla
pjgb
  • Laddar…
Bet i det sura äpplet och började med ventilationen. Och vilket mörker. Kånka upp allt och måtta och kapa till. Ner med grejorna igen för att dra på ett lager 19mm armaflex. Sedan upp med allt igen över taket och och ner i en taklucka där jag max fick ner 3m isolerad 125 rör 160 och 200 var maxlängden 2m med ett lager isolering. Självklart allt i olika sektioner för man låser in sig själv tillslut och får inte in grejorna. När allt sedan är monterat så drog jag på ytterligare ett lager armaflex. Är nätt och jämt att man kan sitta upprätt i nocken så fick åla sig över rören tillslut. Som grädde på moset så låg dessutom solen på så det var varmt och skönt.

Här är kylbatteriet som har 315mm ingångar. Men det får isoleras imorgon och med enbart ett lager då det redan har ett mellanlager inbyggt i sig. Och glömde nästan. Ångrade mig redan innan att jag inte sög upp sågspånet när taket var öppet. Ännu mer nu när jag krälade omkring i sågspån blandat med gammal glasull som kliar något jövliskt på kvällarna innan man får ta sig en kall dusch.
 
  • Vindutrymme, isolering, träbalkar, rör, flis, gammal teve eller monitor, oorganiserat, potentiell renoveringsplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
Vad är det på taket mot takfoten?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.