Tror inte de batterierna är kompatibla med de vanliga LXT 18 volt... :confused:

Tror vi konstaterade det förra gången Lidl försökte kränga på oss den.....
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
F
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tror inte de batterierna är kompatibla med de vanliga LXT 18 volt... :confused:

Tror vi konstaterade det förra gången Lidl försökte kränga på oss den.....
Åfan…. Det suger ju på flera olika sätt.
 
boschkenta
Jag köpte parkside spänningsprovaren och den fungerar men ingen precision direkt... börjar reagera ca 20-25cm från en kabel så man kan omöjligt avgöra vilken som är strömsatt om det är flera i tex en dosa :thinking:
 
  • Wow
GEGS
  • Laddar…
boschkenta boschkenta skrev:
Jag köpte parkside spänningsprovaren och den fungerar men ingen precision direkt... börjar reagera ca 20-25cm från en kabel så man kan omöjligt avgöra vilken som är strömsatt om det är flera i tex en dosa :thinking:
Byt!
Jag har en sedan tidigare och den fungerar utan problem.
 
boschkenta boschkenta skrev:
så man kan omöjligt avgöra vilken som är strömsatt om det är flera i tex en dosa :thinking:
Jag skulle påstå att ingen beröringsfri spänningsprovare klarar att med säkerhet avgöra vilka tåtar som är spänningssatta respektive spänningsfria i en dosa!

På sin höjd duger dessa till att antyda att det troligen finns spänningssatta tåtar i en dosa, anser jag.
 
  • Gilla
Ramsam och 6 till
  • Laddar…
boschkenta boschkenta skrev:
Jag köpte parkside spänningsprovaren och den fungerar men ingen precision direkt... börjar reagera ca 20-25cm från en kabel så man kan omöjligt avgöra vilken som är strömsatt om det är flera i tex en dosa :thinking:
20-25cm var ju rätt långt. Hur funkar den genom trä och gips? Kanske går att använda till att hitta ledningar i väggar istället?
 
boschkenta boschkenta skrev:
Jag köpte parkside spänningsprovaren och den fungerar men ingen precision direkt... börjar reagera ca 20-25cm från en kabel så man kan omöjligt avgöra vilken som är strömsatt om det är flera i tex en dosa :thinking:
Dum fråga kanske men du kör den inte på fel läge? Har en från Jula som ser i princip likadan ut och beroende på vilken känslighet den är inställd på kan den användas för att testa direkt på uttagen eller genom väggar

EDIT: ser nu att den från Lidl kanske inte har någon "Low - High"- Indikator som den från Jula har.
 
Redigerat:
boschkenta
V VLJ skrev:
Dum fråga kanske men du kör den inte på fel läge? Har en från Jula som ser i princip likadan ut och beroende på vilken känslighet den är inställd på kan den användas för att testa direkt på uttagen eller genom väggar

EDIT: ser nu att den från Lidl kanske inte har någon "Low - High"- Indikator som den från Jula har.
Kollade manualen och man kan inte skifta läge, den piper och blinkar helt enkelt snabbare desto närmre man är.

L Lilllen skrev:
20-25cm var ju rätt långt. Hur funkar den genom trä och gips? Kanske går att använda till att hitta ledningar i väggar istället?
Jag provade och ja, den känner av genom väggen och jag hittade rören till närmsta eluttag, så kanske inte så kass ändå :)
 
  • Gilla
Lilllen
  • Laddar…
Vad bruker det kosta för lidl batterier och laddare? Verkar inte finns i butik där jag bor (märkligt med massor verktyg men ingen batterier).. men kan köpas på amazon för ca 600+ frakt för 2ah + vanlig laddare
 
  • E-handelssida med Parkside 20 V-batteri och laddare, 583,95 SEK, kundbedömningar, leveransinformation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P preben89 skrev:
Vad bruker det kosta för lidl batterier och laddare? Verkar inte finns i butik där jag bor (märkligt med massor verktyg men ingen batterier).. men kan köpas på amazon för ca 600+ frakt för 2ah + vanlig laddare
Jag köpte 2Ah batteri med laddaren för 299:- den 14 april på Lidl. Fanns bara på lagret ovh inte framme i butiken
 
P poba53 skrev:
Jag köpte 2Ah batteri med laddaren för 299:- den 14 april på Lidl. Fanns bara på lagret ovh inte framme i butiken
Behöver man batteri så är det bra att lusläsa deras kampanjer varje vecka, förra året hade de limpistol med laddare och 2Ah batteriet för 249:- (Jag har fortfarande inte använt limpistolen :) )
 
  • Gilla
  • Haha
preben89 och 1 till
  • Laddar…
Ok tack för bli att vänta med att använda verktygen då tyvär.., :) för dom har massar av verktyg men ingen batterier. Konstigt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.