Fulkemisten
Vill minnas att det är RAL 6012. Samma mörkgröna som underredet på vissa av Grythyttans stålmöbler.

NCS 5540-G10Y. Minns inte om jag konverterat från RAL eller ej dock, men jag undersökte och beställde denna färg och sen hamnade bättringsmålning på att-göra-listan. :)

Tusen tack båda två!

Fulkemisten
Vet du. Gick av tunnelbanan för några timmar sen och då höll de på att sopa grus. Där stod en annan kärra från Ekeby bruk. Den är mycket ljusare grön. Troligen RAL 6001 eller 6002. Tänke på tråden. Vilken pratar vi om? Hörby eller Ekeby.

Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Vet du. Gick av tunnelbanan för några timmar sen och då höll de på att sopa grus. Där stod en annan kärra från Ekeby bruk. Den är mycket ljusare grön. Troligen RAL 6001 eller 6002. Tänke på tråden. Vilken pratar vi om? Hörby eller Ekeby.
Tänker att det är samma? Hörby bruk köpte väl Ekeby för ett antal år sedan. Jag vet också att de har lanserat massa nya kulörer de senaste åren, men det är den klassiska gröna jag har. Koden du skickade verkar stämma väldigt bra.

En grön skottkärra med en hjul och trähandtag mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
J JohanKM skrev:
Tänker att det är samma? Hörby bruk köpte väl Ekeby för ett antal år sedan. Jag vet också att de har lanserat massa nya kulörer de senaste åren, men det är den klassiska gröna jag har. Koden du skickade verkar stämma väldigt bra.
Den här alltså:

Fulkemisten
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
[bild]

[länk]

De anger ingen färgkod. Den heter bara "grön". Lär vara det säkraste kortet dock.
Tack! Ja, det är nog säkraste kortet men jag kommer behöva mer än 30 ml... :)

• Gilla
meke
  • Laddar…
Fulkemisten
Aha. Jag tror verkligen på RAL 6002 men kan du inte låna med dig en färgkarta hem från färghandlarn och kolla. Hammarlack och Rustoleum kör med RAL. Oftast finns inga riktigt bra motsvarigheter mellan RAL och NCS.

• Gilla
JohanKM
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.