7 160 läst · 26 svar
7k läst
26 svar
Sungrow växelriktare med smart meter
Såhär ser min ut...ulfben skrev:
Stort tack!
Då är det bekräftat att Sungrow kör en custom setting från fabrik på "sina" mätare. Det går nämligen inte att sätta en adress högre än 247 från mätaren själv.
Då får min leverantör skicka hit en elektriker så de kan byta mätaren. Det är för jävla dumt att de inte låter oss justera dessa inställningar på växelriktaren, så att man kan köra vilken mätare som helst.
Då är det bekräftat att Sungrow kör en custom setting från fabrik på "sina" mätare. Det går nämligen inte att sätta en adress högre än 247 från mätaren själv.
Då får min leverantör skicka hit en elektriker så de kan byta mätaren. Det är för jävla dumt att de inte låter oss justera dessa inställningar på växelriktaren, så att man kan köra vilken mätare som helst.
ulfben skrev:Stort tack!
Då är det bekräftat att Sungrow kör en custom setting från fabrik på "sina" mätare. Det går nämligen inte att sätta en adress högre än 247 från mätaren själv
hur löste ni att få en adress högre än 247 på smart meter ?
Jag har ingen smartmätare. Var ser jag i appen hur mycket jag använder i huset?M mortimer skrev:Utan smartmätare så ser du i app:
Vad din anläggning producerar
Vad av det du producerar som du använder i huset.
Dessutom med smartmätare ser du:
Vad som går ut på nätet
Vad du köper från nätet
Från dina bilder så är det lite tvetydligt. Hur ser det ut där din smartmätare är inkopplad, bild från mätarskåpet ?
M mortimer skrev:Utan smartmätare så ser du i app:
Vad din anläggning producerar
Vad av det du producerar som du använder i huset.
Dessutom med smartmätare ser du:
Vad som går ut på nätet
Vad du köper från nätet
Från dina bilder så är det lite tvetydligt. Hur ser det ut där din smartmätare är inkopplad, bild från mätarskåpet ?
Liknande trådar
-
Konvertera Compare-IT (OurLiving) smart hem
Villalarm & Hemautomation -
Smarta kopplingar utan rörmokare!
Vatten & Avlopp -
Vad är skillnaden mellan Sungrow växelriktare och Goodwe
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Kan någon dela sina inställningar för Sungrows smartmätare?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Växelriktare,smartmätare
El