Biff Rydberg på stekbord :p
Outdoor grilling with potatoes, onions, and meat. Smoke rising. Cooking in progress. Red background. Large flat griddle.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stekt lök, kryddiga stekt potatis, marinad köttbitar på bakplåt, matlagning, köksspad, måltidsförberedelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Tokslut och 17 till
  • Laddar…
SC Aero SC Aero skrev:
Biff Rydberg på stekbord :p
[bild] [bild]
vad är det för stekbord, något att rekommendera?
 
En Pit Boss Griddle 3 Burner Ultimate Plancha, mycket nöjd med den :cool:
En svart modern gasolgrill märkt "PIT BOSS", utomhus på träaltan, bredvid en äldre grill och rökare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En svart gasolgrill märkt "PIT BOSS" med fyra knoppar och öppet lock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
SC Aero SC Aero skrev:
Biff Rydberg på stekbord :p
[bild] [bild]
Middag med stekt kött, potatis, ölburk "Norrlands Guld", svensk snapsglas och vitlökssås på bordet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det blev det här med :D men inte på stekbord...
 
  • Gilla
Snigla och 9 till
  • Laddar…
Lunch på tranan, sedan middag på piren, blir mycket uteservering idag :crysmile:

En maträtt med potatis, löjrom, rödlök, persilja och citron serveras utomhus med ett glas skumpa. En person syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppnade ostron på is med citron, sås, vitt vin, bestick, utomhus, soligt, restaurangmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
Maria T
@AndersMalmgren jag var på Piren i måndags, tredje gången som bordsbokning online inte funkar och när jag ringer för att konfirmera att jag har en bokning så är de j*ligt snorkiga. Extra "kul" när vi sen anländer och de säger att det inte finns bokning.... tur det var en måndag, det fanns bord ändå, men trist med så dålig service på en restaurang som annars både lyckas i köket (och i glasen!) samt har härlig atmosfär och underbart läge.
Hoppas allt blir bra för er ikväll!
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
@AndersMalmgren jag var på Piren i måndags, tredje gången som bordsbokning online inte funkar och när jag ringer för att konfirmera att jag har en bokning så är de j*ligt snorkiga. Extra "kul" när vi sen anländer och de säger att det inte finns bokning.... tur det var en måndag, det fanns bord ändå, men trist med så dålig service på en restaurang som annars både lyckas i köket (och i glasen!) samt har härlig atmosfär och underbart läge.
Hoppas allt blir bra för er ikväll!
Boka? ush sådan sysslar inte jag med :D
Brukar lösa sig ändå.:p
 
Hamburgeriet

En cheeseburger med pommes frites serverad på ett bricka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 7 till
  • Laddar…
Storsockret
I väntan på bättre fryspuckar så blev det egenkomponerat idag. 38% högrevsfärs och resten nötfärs.

En cheeseburgare på en tallrik utomhus med snö och träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut och 9 till
  • Laddar…
Mikael_L
Efter gårdagens fråga om marinad så roddade jag ihop en på en höft
Vet inte exakt vad jag hedde i, men det blev nog några msk vardera av olivolja, balsamvinäger och rödvin. Sen lite salt, soja, svartpeppar, vitlökspulver (iddes inte hacka en vitlök) lite bbq-sås, lite av någon cajun chicken kryddblandning jag har och lite liquid smoke (tänkte typ en tsk, men det råkade bli mycket mer).
Ja typ så
Nu skivade jag upp den och steker.
Stekt kött i en stekpanna, bryns och får färg, matlagning, köksmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 7 till
  • Laddar…
richardtenggren
Blev lite på grillen idag
Gasolgrill med kycklingvingar och majskolvar på ett träaltandäck, soligt väder, utomhusmatlagning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gasolgrill med kött, korv, majs på gång. Träbakgrund, utomhus grillafton.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 9 till
  • Laddar…
Grillat här också; fläskkotlett med en kall örtsås och potatis.
 
  • Två grillade köttbitar, kokta potatisar och klick bearnaisesås på en genomskinlig tallrik i solljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Får jag fråga om erfarenheter samt tips om att marinera kött länge.
Jag har som den medelsvensson jag är bara penslat på något en timme innan det åker på grillen, typ.
När jag gjort lammstek i ugn har jag gjort som mamma gjorde, stuckit in små stavar av vitlök lite här och var i steken.

Men nu har jag en fläskytterfile i kylskåpet och fundera på om det vore en bra idé att låta den bada i någon marinad i ett dygn, ...eller flera dygn ...

Kan man få in smaker riktigt djupt in i köttet?
Ett tips när du tänker grilla kött eller kyckling som du har i frysen är att lägga köttet fruset i marinad och låta tina långsamt i kylskåpet. Det blir smakrikt.
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Fick ringa grabben från golfbanan för att ta fram egenmarinerad & vaccad fläskytterfilé samt en entrecote :cool:
Snart går grillen igång(y)
Två vakuumförpackade påsar med marinad och kött, en etikett på svenska, ligger på en yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
@AndersMalmgren jag var på Piren i måndags, tredje gången som bordsbokning online inte funkar och när jag ringer för att konfirmera att jag har en bokning så är de j*ligt snorkiga. Extra "kul" när vi sen anländer och de säger att det inte finns bokning.... tur det var en måndag, det fanns bord ändå, men trist med så dålig service på en restaurang som annars både lyckas i köket (och i glasen!) samt har härlig atmosfär och underbart läge.
Hoppas allt blir bra för er ikväll!
När jag förra sommaren bodde vid Hornsberg strand (för övrigt ett hemsökt ställe gastronomiskt) så var piren det enda stället som defakto ens var öppet efter kl 20. Men hade nästan alltid bord eller att man fick vänta i kanske 15min i baren och ta en kall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.